جزئیات فنی و مهندسی ساخت مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال
خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سعید شاهسواری در مراسم افتتاح مسیر رفت منطقه ۲ آزادراه تهران-شمال، با اشاره به ویژگیهای این مسیر اظهار کرد: ۸۶ درصد مسیر از داخل تونل و یا از روی پلها عبور میکند که بزرگترین پل این مسیر ۳۲۰ متر طول و ۴۷ متر ارتفاع دارد.
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال با تاکید بر بکارگیری انواع تاسیسات الکترومکانیکال در این پروژه گفت: بهره برداری و نگه داری از این مسیر نیازمند سیستم تهویه، اعلام و اطفای حریق، پایش تصویری و اطفای حریق پستهای برق است که برای اجرای این سیستم ها، ۴۱ کیلومتر داکت بانک و ۴۷۰ کیلومتر کابل کشی انجام شده است.
وی با بیان اینکه این پروژه کاملا متفاوت با سایر پروژههای راهسازی کشور است گفت: این پروژه تنها یک پروژه راهسازی نبوده بلکه در طول این مسیر مملو از انواع ابنیههای فنی است که کار را در این پروژه بسیار سخت کرده بود و احداث ۱۷ رشته تونل به طول ۱۸.۷ کیلومتر و ۹ دستگاه پل به طول ۱ کیلومتر بخشی از این ابنیهها است.
شاهسواری با بیان اینکه در این پروژه ۳۰۰۰ نفر به صورت شبانه روز فعالیت داشتند، با تقدیر از تلاشهای کارگران و مهندسان، گفت: با توجه به مشکلات موجود، تلاش شد تا علی رغم همه مسائل مالی، به هیچ وجه در پرداخت حقوق کارگران و کارکنان این پروژه مشکلی ایجاد نشود و خوشبختانه تا امروز حقوق معوقی در حوزه کارگران و کارکنان نداشتیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد که در صورت تامین مالی مناسب از سوی دولت، امکان بهرهبرداری از مسیر برگشت این قطعه در پایان سال آینده وجود دارد.
انتهای پیام/