تلاش آمریکا برای افزایش ارسال موشک‌های استینگر به اوکراین

10:22 - 11 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۱۱۰۹
تلاش آمریکا برای افزایش ارسال موشک‌های استینگر به اوکراین
از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، کشور‌های غربی با ارسال کمک‌های نظامی از کی‌یف حمایت کرده‌اند.

خبرگزاری میزان - یک گزارش می‎گوید آمریکا مهندسان بازنشسته را برای کمک به ساخت موشک‌های «استینگر» که تصور می‌شود برای جنگ اوکراین بسیار مهم هستند، فراخوانده شده‌اند. 

به گزارش «نیوزویک»، آمریکا نزدیک به ۲ هزار سامانه دفاع هوایی قابل حمل توسط انسان (MANPADS) ساخت شرکت Raytheon را به اوکراین ارسال کرده است.

این هفته، دولت بایدن گفت که حتی تعداد بیشتری از این سامانه به کی‌یف ارسال خواهد کرد.

FIM-۹۲ Stinger به نظامیان کمک می‌کند تا بدون پشتیبانی هوایی فوری هواپیمای مورد نظر را هدف قرار دهند.

این نوع سلاح اولین بار در سال ۱۹۷۸ تولید شد و بار‌ها ارتقا یافته است.

«آلن اور»، تحلیلگر نظامی، می‎گوید: برای اوکراین، ذخایر استینگر‌ها برای همه مقاصد تمام شده‌اند و روسیه اکنون این را می‌داند.

به گفته وی، این امر ضد حمله اوکراین را با مشکل مواجه کرده است، زیرا بدون پوشش هوایی، نیرو‌های اوکراین نمی‌توانند مین‌ها و توپخانه‌های روسیه را کنترل کنند.

در ادامه به برخی از تسلیحات غربی ارسال شده به اوکراین و تاثیراتی که ممکن است داشته باشند، پرداخته شده است.

سامانه‌های پرتاب موشک

به گزارش «ای‌بی‌سی نیوز»، یکی از موشک‌انداز‌های پیشرفته ساخت آمریکا که به اوکراین فرستاده شد، توجه زیادی را به خود جلب کرد.

سیستم‌های موشکی توپخانه با تحرک بالا ارائه شده به نیرو‌های کی‌یف این توانایی را می‌دهد تا اهداف دورتر را با دقت بسیار بالا مورد اصابت قرار دهند.

در ضدحمله پاییزی، سامانه‌های HIMARS که در حال حاضر به نظامیان اوکراین توانایی حمله به هدفی تا فاصله ۸۰ کیلومتری (۵۰ مایلی) و سپس حرکت سریع به جلو را می‌دهد، برای تخریب پل‌های نزدیک شهر جنوبی خرسون مورد استفاده قرار گرفت.

اوکراین از آن زمان به دنبال موشک‌هایی با برد بلندتر است که می‌توانند توسط HIMARS پرتاب شوند و تا فاصله ۳۰۰ کیلومتری (۱۹۰ مایلی) برسند. اما آمریکا و متحدانش تمایلی به ارائه این نوع موشک‌ها ندارند.

دفاع هوایی

در طول جنگ، روسیه تقریباً هر روز اوکراین را هدف حملات موشکی قرار داده است. برای مقابله با این موشک‌ها، غرب سامانه‌های دفاع هوایی «پاتریوت» و «اونجر» را به اوکراین فرستاده است. 

موشک‌های پاتریوت با قیمت ۴ میلیون دلار در هر دور، برای مقابله با حملات موشک‌های بالستیک بزرگ‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

البته حتی با وجود این سیستم‌های دفاع هوایی جدید، اوکراین برای مقابله با حملات روزانه روسیه با مشکل مواجه است. روسیه برای حمله به اهدافی در اعماق اوکراین از موشک‌های بالستیک و کروز دوربرد استفاده می‌کند.

توپخانه

سیستم‌های توپخانه‌ای که مدت‌ها به عنوان «پادشاه نبرد» شناخته می‌شد، کلید هر جنگی هستند، به ویژه در جنگ اوکراین. 

اوکراین اکنون دارای سیستم‌های توپخانه‌ای M۷۷۷ آمریکایی و هویتزر‌های Panzerhaubitze ۲۰۰۰ آلمانی است.

تانک و خودرو‌های زرهی

تانک‌هایی که تاکنون به اوکراین تحویل داده شده است شامل چندین مدل از لئوپارد‌های آلمانی و چلنجر‌های انگلیسی است.

در همین حال، آمریکا خودرو‌های زرهی «بردلی» را به اوکراین فرستاده است که در مقایسه با خودرو‌های زرهی قبلی که اوکراین استفاده می‌کرد، محافظت بهتری از نیرو‌هایی که حمل می‌کنند و قدرت شلیک بهتری ارائه می‌دهند.

پنتاگون پیشتر اعلام کرد که آمریکا یک بسته نظامی جدید به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار در اختیار کی‌یف قرار می‌دهد تا در حمایت از جنگ اوکراین علیه روسیه استفاده شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *