تحولات اوکراین|

بازدید وزیر دفاع روسیه از مناطق جنگی با اوکراین/ اروپا ۳.۵ میلیارد یورو به کی‎یف می‎دهد

13:04 - 05 تير 1402
کد خبر: ۴۷۲۰۰۶۷
بازدید وزیر دفاع روسیه از مناطق جنگی با اوکراین/ اروپا ۳.۵ میلیارد یورو به کی‎یف می‎دهد
وزیر دفاع روسیه از پست فرماندهی خط مقدم گروه نبرد «زاپاد» در مناطق جنگی با اوکراین بازدید کرد.

خبرگزاری میزان - وزارت دفاع روسیه، می‎گوید که «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه از پست فرماندهی خط مقدم گروه نبرد «زاپاد» بازدید کرده و به فرماندهان دستور داده است که به شناسایی، کشف و سرکوب نقشه‌های کی‌یف ادامه دهند.

بیانیه وزارت دفاع روسیه، می‎گوید که «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه در جریان بازدید از منطقه عملیات نظامی، پست فرماندهی پیشروی یکی از تشکیلات نیرو‌های گروه رزمی زاپاد را بررسی کرد.

وزارت دفاع روسیه، اعلام کرده که هدف این بازدید بازرسی وضعیت فعلی، ماهیت اقدامات دشمن و انجام مأموریت‌های رزمی از سوی نیرو‌های روسیه در جهت‌های اصلی تاکتیکی بود.

استرالیا ۷۴ میلیون دلار دیگر به حمایت نظامی از کی‌یف اختصاص می‌دهد

دولت استرالیا بسته جدید کمک نظامی به اوکراین را به مبلغ ۷۴ میلیون دلار (۱۱۰ میلیون دلار استرالیا) اعلام کرد. 

دولت استرالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که بسته کمکی جدید ۱۱۰ میلیون دلاری به اوکراین ارائه خواهد کرد.

این بسته به درخواست‌های اوکراین برای وسایل نقلیه و مهمات پاسخ می‌دهد.

در این بیانیه تصریح شده است که کمک‌های جدید شامل ۷۰ خودروی نظامی شامل ۲۸ خودروی زرهی، ۱۴ خودروی عملیات ویژه، ۲۸ کامیون متوسط MAN ۴۰M و ۱۴ تریلر و مهمات توپخانه ۱۰۵ میلی متری است. 

دولت استرالیا گفته است علاوه بر این دسترسی معاف از گمرک را برای کالا‌های وارداتی از اوکراین برای ۱۲ ماه دیگر تمدید خواهد کرد.

این تعهدات مجموع مشارکت استرالیا در حمایت از اوکراین را به ۷۹۰ میلیون دلار می‌رساند که شامل ۶۱۰ میلیون دلار کمک نظامی می‌شود. 

صدای آژیر‌های حمله هوایی در کی‌یف و بخش‌های دیگری از اوکراین

بر اساس داده‌های حمله هوایی وزارت تحول دیجیتال اوکراین، هشدار‌های حمله هوایی اواخر یکشنبه شب در چندین منطقه اوکراین از جمله شهر کی‌یف، پایتخت این کشور صادر شد. 

نقشه آنلاین این وزارتخانه نشان داد که آژیر‌های حمله هوایی در مناطق اوکراینی «دنپروپتروفسک»، «چرکاسی»، «چرنیگوف» و «کی‌یف» و بخش‌های تحت کنترل کی‌یف در منطقه «زاپروژیا»، اندکی قبل از نیمه شب به صدا درآمدند. 

رسانه‌های اوکراینی گزارش دادند که یکشنبه شب صدای انفجار در مناطق تحت کنترل اوکراین در زاپروژیا و خرسون و همچنین مناطق «چرکاسی» و «پولتاوا» شنیده شد. انفجار‌هایی در مناطق اطراف کی‌یف نیز گزارش شده است. 

در اواخر شب، هشدار‌های حمله هوایی در مناطق «خارکف»، کرووگراد»، «نیکولایف» و «اودسا» صادر شد. 

دفع بیش از ۵۰ حمله اوکراینی‌ از سوی روسیه

«آندری ماروچکو»، از فرماندهان بخش نظامیان جمهوری لوهانسک، گفت که در هفته گذشته، گروه جنگی جنوبی روسیه بیش از ۵۰ حمله اوکراینی‌ها را در منطقه لوهانسک در منطقه عملیات نظامی دفع کرد. در این عملیات‌ها تقریباً ۲ هزار و ۶۰۰ سرباز اوکراینی و مزدوران خارجی کشته شدند.

به گفته «ماروچکو»، گروه نبرد جنوب فعالیت ۳۳ گروه خرابکاران اوکراینی را خنثی کرد و این در حالی است که تقریباً یک جوخه نظامیان اوکراینی داوطلبانه تسلیم شدند. 

ناتو: نشانه‌ای از آماده شدن روسیه برای استفاده از سلاح هسته‌ای وجود ندارد

دبیرکل ناتو گفت که این ائتلاف هیچ نشانه‌ای از آماده شدن روسیه برای استفاده از سلاح هسته‌ای ندیده است.

بازگشت نظامیان واگنر به اوکراین

وزارت دفاع اوکراین طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیرو‌های «واگنر» که از روسیه عقب نشینی کردند، حال به شرق اوکراین بازگشته‌اند.

کمک ۳.۵ میلیارد یورویی به اوکراین

وزرای خارجه اتحادیه اروپا افزایش ۳.۵ میلیارد یورویی در صندوقی که از آن برای تامین مالی تسلیحات برای کی‌یف استفاده می‌شود را تصویب کردند.

بر این اساس، حجم کمک‌ها از این صندوق به اوکراین به ۱۲ میلیارد یورو خواهد رسید.

آغاز تعمیر پل چونگار در خرسون

«ولادیمیر سالدو»، فرماندار موقت منطقه خرسون، گفت که کارگران تعمیر پل «چونگار» را که بر اثر حمله موشکی اوکراین آسیب دیده بود، آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *