تحولات فلسطین|

یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به «جنین»

9:02 - 05 تير 1402
کد خبر: ۴۷۱۹۹۹۱
یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به «جنین»
نظامیان اشغالگر صهیونیست به چندین منطقه جنین یورش برده و در ورودی آن‌ها موانع ایجاد کردند.

خبرگزاری میزان - نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی به روستا‌های «زبوبا»، «فقوعه» و «جلبون» در استان «جنین» در کرانه باختری یورش برده و در ورودی آن‌ها موانع ایجاد کردند.

منابع محلی گفتند که نظامیان اشغالگر در نقاط دیگر در جنین هم یورش بردند و ایست‌های بازرسی نظامی ایجاد کرده و خودرو‌های شهروندان فلسطینی را متوقف و هویت آن‌ها را بررسی کردند. 

علاوه بر جنین، درگیری میان فلسطینیان و نظامیان اشغالگر در مناطق دیگر کرانه باختری هم گزارش شده است.

شهر «سیلود» در شمال شرق رام الله بامداد امروز نیز شاهد درگیری‌هایی میان فلسطینیان و نظامیان اشغالگر و عقب‌نشینی صهیونیست‌ها بود.

 

 

واکنش حماس به ادعای نتانیاهو درباره تغییر معادله با مقاومت

جنبش حماس به ادعای «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره تغییر معادله با مقاومت فلسطین واکنش نشان داد.

سخنگوی حماس تاکید کرد که اظهارات نتنیاهو درباره تغییر معادله با مقاومت، دروغی دیگر برای جامعه صهیونیستی و تلاشی در جهت کسب دستاورد‌های خیالی است. 

«عبداللطیف قانوع» اشاره کرد که عملیات قهرمانانه «عیلی» که پاسخی به تهدیدات سران اشغالگر رژیم صهیونیستی بود و طی آن چهار صهیونیست به هلاکت رسیدند، کذب ادعا‌های نتانیاهو در زمینه تغییر معادله با مقاومت و بازیابی بازدارندگی را ثابت کرد و این دلیلی بر گسترش دامنه مقاومت است.

«قانوع» اشاره کرد که مقاومت در فلسطین وارد مرحله تازه‌ای با دشمن صهیونیستی شده و قادر به اجرای عملیات‌های قهرمانانه و وارد کردن ضرباتی سخت و کاری به دشمن در چارچوب دفاع از ملت، سرزمین و مقدسات فلسطین است. 

۱۵ عملیات تیراندازی علیه اهداف صهیونیستی

کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که در یک هفته اخیر، ۱۵ عملیات تیراندازی علیه صهیونیست‌ها در کرانه باختری و قدس اشغالی به وقوع پیوسته است.

این کانال تاکید کرد که ۱۳ عملیات تیراندازی علیه نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی و ۲ عملیات هم علیه شهرک‌نشینان صهیونیست انجام شده است. 

این گزارش همچنین به وقوع ده‌ها مورد سنگ‌پرانی به سمت صهیونیست‌ها اشاره کرده است. 

بر پایه این گزارش، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۱۴۷ عملیات از جمله ۱۲۰ مورد تیراندازی علیه اشغالگران صهیونیست به وقوع پیوسته است. 

این منبع بیان کرد که آمار‌ها از افزایش بی‌سابقه عملیات‌های ضدصهیونیستی فلسطینیان در سال جاری در مقایسه با سال‌های گذشته حکایت دارد، به گونه‌ای که در سال ۲۰۲۲ در مجموع ۲۰۲ عملیات ضدصهیونیستی از جمله ۱۵۰ مورد تیراندازی گزارش شده و سال ۲۰۲۱ نیز ۱۱۷ عملیات از جمله ۶۰ مورد تیراندازی به سمت صهیونیست‌ها به وقوع پیوسته بود. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *