ترس صهیونیست‌ها از قدرت روزافزون مقاومت/ خاطرات تلخ صهیونیست‌ها از «جنین»

13:27 - 03 تير 1402
کد خبر: ۴۷۱۹۵۷۵
ترس صهیونیست‌ها از قدرت روزافزون مقاومت/ خاطرات تلخ صهیونیست‌ها از «جنین»
در حالی ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در حال حاضر از قدرت آتش فوق مدرن خود در مبارزه با مقاومت فلسطین استفاده می‌کند، با مقاومت کمی و کیفی فزاینده‌ای در کرانه باختری اشغالی و نوار محاصره شده غزه مواجه شده است.

خبرگزاری میزان - نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی هفته گذشته حمله‎ای گسترده‌ را علیه شهر «جنین» در کرانه باختری اشغالی و اردوگاه آوارگان آن انجام دادند.

به گفته وزارت بهداشت فلسطین، نظامیان صهیونیست دست‌کم ۵ فلسطینی را به شهادت رسانده و ۹۱ نفر دیگر را زخمی کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که نظامیان اشغالگر ۲ فلسطینی تحت تعقیب را بازداشت کردند، اما در هنگام خروج از اردوگاه آوارگان در یک کمین گرفتار شدند. ظاهراً ۸ نظامی صهیونیستی بر اثر برخورد با تله انفجار‌های کنار جاده‌ای و تیراندازی زخمی شدند. 

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، تخلیه زخمی‌های ارتش رژیم صهیونیستی و خودرو‌های زرهی آسیب دیده چندین ساعت به طول انجامید.

برای اولین بار از اوایل دهه ۲۰۰۰، ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی از بالگرد تهاجمی «آپاچی» برای شلیک موشک به سمت فلسطینیان در جریان این تهاجم نظامی استفاده کرد. 

وضعیت دشوار برای نظامیان صهیونیست در جنین

وضعیت به وضوح برای نظامیان اشغالگر بسیار دشوار بود.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی روند ۸ ساعته خارج کردن خودرو‌های آسیب دیده از منطقه درگیری را عملیات پیچیده توصیف کرد.

پایگاه عبری «کان» عنوان کرد که هشت ساعت زمان برای خارج کردن پنج خودروی زرهی تقریباً مشابه مدت زمان انجام یک عملیات نظامی در خارج از مرز‌ها است.

با وجود تلفات بیشتر در میان فلسطینی‌ها، آن‌ها همچنان توانستند به سمت بالگرد آپاچی ارتش رژیم صهیونیستی شلیک کنند و به گفته روزنامه «تایمز» رژیم صهیونیستی به «روتور» این بالگرد آسیب بزنند.

مبارزان فلسطینی با انتشار ویدئوهایی، خرسندی خود را از نتیجه نبرد برای دفاع از شهر و اردوگاه آوارگان «جنین» نشان دادند.

حال مقام‎های صهیونیست در کابینه ائتلافی افراطی و دیگران از این موضوع خشمگین هستند. 

«دنی دانون»، عضو حزب «لیکود» در کنست رژیم صهیونیستی، اعلام کرد: شمال کرانه باختری در حال تبدیل شدن به چیزی شبیه به جنوب لبنان در گستردگی و کیفیت حملات علیه شهرک نشینان و نیرو‌های امنیتی است. 

طبق قوانین بین المللی، شهرک نشینان صهیونیست به طور غیرقانونی در کرانه باختری به سر می‌برند.

در حالی ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در حال حاضر از قدرت آتش فوق مدرن خود در مبارزه با مقاومت فلسطین استفاده می‌کند، با مقاومت کمی و کیفی فزاینده‌ای در کرانه باختری اشغالی و نوار محاصره شده غزه مواجه شده است.

خاطرات تلخ صهیونیست‌ها از مقاومت فلسطین

نظامیان اشغالگر صهیونیست خاطرات تلخی از مقاومت فلسطین در «جنین» دارند.

«آریل شارون»، نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی، دستور تخریب اردوگاه آوارگان «جنین» را به عنوان بخشی از یک طرح نظامی برای اشغال مجدد شهر‌های بزرگ کرانه باختری صادر کرد. 

این عملیات با نام «سپر دفاعی» در ۲۹ مارس ۲۰۰۲ (۹ فروردین ۱۳۸۱ شمسی) آغاز شد. این بزرگترین عملیات نظامی رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ بود. 

۲ گردان پیاده نظام ارتش رژیم صهیونیستی با استفاده از ۱۵۰ تانک، نفربر زرهی، بالگرد‌های آپاچی و جنگنده‌های اف ۱۶ به همراه کماندو‌ها و ۱۲ بولدوزر زرهی D۹ در جنگ «جنین» شرکت داشتند که بیش از ۲ هفته به طول انجامید. 

به گفته دیده بان حقوق بشر، آن‌ها ۵۲ فلسطینی را به شهادت رساندند. البته منابع فلسطینی تعداد بیشتری از شهدا را گزارش کردند. 

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی هم ۲۳ نظامی خود را از دست داد. رژیم صهیونیستی در آن زمان با تخریب اردوگاه آوارگان، مدعی پایان مقاومت فلسطین شد.

اما حال مقاومت فلسطین مانند ققنوس از خاکستر «جنین» برخاسته است. 

رژیم صهیونیستی نمی‌داند چگونه با مقاومت فلسطین مقابله کند. 

«یونا جرمی باب»، خبرنگار نظامی ارشد و تحلیلگر اطلاعاتی «جروزالم پست»، از قول استراتژیست‌های نظامی این رژیم خبر داد که می‌گویند هیچ ایده‌ای برای پایان دادن به امواج مقاومت ندارند و اظهار کرد که مقامات این رژیم می‌ترسند که یک حمله بزرگتر به کرانه باختری ممکن است، شکست خورده و سرنگون شود.

اتحاد فلسطینی‌ها

اتحاد مقاومت فلسطین در کرانه باختری اشغالی و حمایت مردمی که در میان مردم فلسطین از آن برخوردار است، با وجود تهاجمات و لشکرکشی‌های رژیم صهیونیستی بسیار مهم است.

آن‌ها حق مشروعی دارند که به سرزمین خود بازگردند و در آن زندگی کنند و در مقابل کسانی که آن سرزمین را اشغال و استعمار می‌کنند مقاومت کنند. 

حملات نظامی رژیم صهیونیستی، با یا بدون تانک و بالگرد‌های آپاچی، هرگز در دراز مدت موفق نخواهد بود؛ و فلسطینی‌ها با عزم و پافشاری خود نشان داده‌اند که در درازمدت در این کار مهارت دارند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *