انتقاد سیاه‌پوستان کنگره آمریکا از دولت بایدن

12:08 - 03 تير 1402
کد خبر: ۴۷۱۹۵۵۰
انتقاد سیاه‌پوستان کنگره آمریکا از دولت بایدن
اعضای ارشد یک گروه کنگره آمریکا می‌گویند که دولت بایدن به اندازه کافی در مورد نامزد‌های قضایی با آن‌ها مشورت نمی‌کند.

خبرگزاری میزان - اعضای ارشد گروه سیاه‌پوستان کنگره آمریکا، می‌گویند که دولت «جو بایدن» به اندازه کافی در مورد نامزد‌های قضایی با آن‌ها مشورت نمی‌کند.

به گزارش «پولیتیکو»، دموکرات‌های نواحی کلیدی در انتخابات‌ها، از سنا می‌خواهند که سرعت پر کردن پست‌های خالی کلیدی را افزایش دهد.

برخی دیگر هم از این که هنوز نامزدی «جولی سو» به عنوان وزیر کار در نظر نگرفته شده، خشمگین هستند.

مجلس سنا به تازگی بدون هیچ برنامه‌ای برای رای دادن به «جولی سو»، که «بایدن» در اواخر فوریه او را به عنوان اولین وزیر آسیایی-آمریکایی کابینه دولت خود معرفی کرده بود، تعطیلات خود را اعلام کرد. 

«جمال بومن»، نماینده نیویورک در کنگره آمریکا این موضوع را که سنا نامزدی «جولی سو» را اعلام نکرده بود، نژادپرستانه و شرم آور خواند. 

این بازتابی از ناامیدی فزاینده دموکرات‌های در اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا است، جایی که حزب و گروه سیاه‌پوست آن تأثیر کمی بر قانون دارند. در عوض، آن‌ها سعی می‌کنند با جلب توجه رئیس‌ جمهور آمریکا، دستیاران ارشد او و دموکرات‌های سنا، قدرت خود را اعمال کنند، که گاهی باعث تنش‌های درون حزبی می‌شود.

گروه سیاه‌پوست کنگره هفته گذشته با «جف زینتز»، رئیس کارکنان کاخ سفید دیدار کرد و از تغییراتی در ساختار سنا حمایت کرد که تایید نامزد‌های دفاعی و قضایی را آسان‌تر کند. 

با این حال، آن‌ها هنوز متقاعد نشده‌اند که کاخ سفید پذیرای نگرانی‌های گسترده‌تر آن‌ها در مورد فقدان نظر دموکرات‌های سیاه‌پوست در مورد نامزد‌ها باشد. 

طبق آداب و رسوم سنا، سناتور‌های ایالتی می‌توانند با امتناع از بازگرداندن مواردی که به آن‌ها «برگه‌های آبی» می‌گویند، به طور یک‌جانبه جلوی یک نامزد را بگیرند.

به عنوان مثال، ۲ سناتور جمهوری‌خواه به مدت ۲ سال با کاخ سفید مذاکره کردند تا اینکه نامزدی «جری ادواردز جونیور» و «براندون اسکات لانگ» در اوایل ماه جاری اعلام شد. 

امتناع دموکرات‌های سنا از تغییر روند برگه‌های آبی باعث خشم اعضای گروه سیاه‌پوست کنگره شده است.

در حال حاضر، به نظر می‌رسد دموکرات‌ها بیش از همه نگران وضعیت بن بست نامزدی «سو» هستند، که این موضوع به طور یکسان ترقی خواهان سنا و مجلس نمایندگان را ناامید می‌کند.

در این حال، «چاک شومر»، رئیس اکثریت سنا، گفت: «سو» نامزد مناسبی است و ما همچنان در حال کار بر روی آن هستیم؛ کاخ سفید هم در حال کار روی این موضوع است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *