ترامپ در اختیار داشتن اسناد محرمانه درباره ایران را رد کرد

15:56 - 30 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۸۹۶۵
ترامپ در اختیار داشتن اسناد محرمانه درباره ایران را رد کرد
رئیس جمهور پیشین آمریکا می‎گوید که پس از خروج از کاخ سفید، هیچ سند محرمانه‌ای را به شخص دیگری نشان نداده است.

خبرگزاری میزان - با وجود آنکه دادستان‌های آمریکا کیفرخواست بی‌سابقه‌ای را علیه «دونالد ترامپ»، صادر کردند، اما وی می‎گوید که پس از خروج از کاخ سفید، هیچ سند محرمانه‌ای را به شخص دیگری نشان نداده است.

دادستان‎ها می‌گویند فایل ضبط شده‌ای وجود دارد که این موضوع را اثبات می‌کند.

دادستان‌ها در کیفرخواست نوشته‌اند که در ۲۱ جولای ۲۰۲۱ (۳۰ تیر ۱۴۰۰)، «ترامپ» ظاهراً آنچه را «اطلاعات محرمانه» می‌خواند به افراد دیگر در باشگاه خود در «بدمینستر» ایالت نیوجرسی نشان داد و اذعان کرد که هنوز این اطلاعات محرمانه و فوق سری است.

بر اساس این کیفرخواست، «ترامپ» گفته است که این اطلاعات «از سوی ارتش جمع آوری شده و به من داده شده» و به نظر می‌رسد که نشان می‌دهد این اطلاعات مربوط به برنامه‌هایی برای حمله به یک کشور خارجی است. 

دادستان‌ها نوشته‌اند که این موضوع ضبط شده است. 

«دونالد ترامپ»، در مصاحبه با فاکس نیوز، گفت: این یک سند نبود؛ من کاغذ‌های زیادی داشتم؛ کپی‌هایی از مقالات روزنامه‌ها و نسخه‌هایی از مجلات داشتم.

به گفته وی، هیچ سندی وجود نداشت، این حجم عظیمی از کاغذ و هر چیز دیگری بود که درباره ایران و چیز‌های دیگر در آن نوشته شده بود، اما این یک سند نبود؛ چیزی برای خارج کردن از محرمانگی وجود نداشت؛ این‌ها داستان‌های روزنامه، داستان‌های مجلات و مقالات بود.

«ترامپ»، مدعی شد که هیچ سند محرمانه دیگری ندارد و به «قانون سوابق ریاست جمهوری» استناد کرد که به او اجازه می‌دهد تا سوابق دولتی را با خود همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مدارک را به این دلیل برده که در زمان انتقال از کاخ سفید عجله داشته است، اظهار کرد که آن‌ها با هیچ رئیس جمهوری این کار را نکردند.

رئیس جمهور پیشین آمریکا گفت که قبل از این که فرصتی برای خارج کردن وسایل شخصی‌اش از جعبه‌ها نداشته، جعبه‌ها را به سازمان آرشیو و اسناد ملی آمریکا تحویل نداده است.

«ترامپ» همچنین اعلام کرد که دوباره برای ریاست‌جمهوری آمریکا نامزد خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *