رژیم صهیونیستی در شوک درگیری‌های جنین/ مقابله مقاومت با اشغالگران

7:30 - 30 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۸۷۵۲
رژیم صهیونیستی در شوک درگیری‌های جنین/ مقابله مقاومت با اشغالگران
نظامیان اشغالگر صهیونیستی در جنین با انفجار بمب‌های دست‌ساز و شلیک گلوله هدف قرار گرفتند که به زخمی شدن چند نظامی صهیونیست منجر شد.

خبرگزاری میزان - رسانه‌های رژیم صهیونیستی به تازگی در مورد کمینی که نیرو‌های اشغالگر این رژیم در جنین در آن گرفتار شده و هدف قرار گرفته شدند، آنچه را که اتفاق افتاد «بسیار دردناک و فوق العاده تراژیک» توصیف کردند.

به گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، نظامیان صهیونیست در جنین با انفجار بمب‌های دست‌ساز و شلیک گلوله، هدف قرار گرفتند که به زخمی شدن چند نظامی صهیونیست منجر شد. 

به گزارش «المیادین»، یک خبرنگار نظامی صهیونیست، می‌گوید که یک بالگرد تهاجمی آپاچی برای کمک به تخلیه نظامیان زخمی نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه اعزام شد اما از زمین به سمت آن شلیک شد که خلبان مجبور شد برای جلوگیری از اصابت موشک از شعله‌های آتش (برای منحرف کردن موشک‌های شلیک شده به سوی بالگرد) استفاده کند. 

به گفته او، یورش بعدی به جنین آسان نخواهد بود.

«اور هلر»، خبرنگار امور نظامی کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی، می‌گوید که آنچه اتفاق افتاد «بسیار دردناک، غم انگیز و بسیار پیچیده» بود و توضیح داد که مواد انفجاری در زیر یک خودروی نظامی زرهی منفجر شده و ظاهراً به آن نفوذ کرد و جراحاتی میان نظامیان ایجاد کرد.

او گفت: این وضعیت نیروی هوایی اسرائیل را بر آن داشت تا یک بالگرد تهاجمی آپاچی را در آسمان منطقه مستقر کند، چیزی که از زمان انتفاضه دوم به ندرت اتفاق افتاده است.

«آلون بن داوید»، خبرنگار امور نظامی کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی هم گفت که نیروهای فلسطینی روش‌های ورود و خروج نیرو‌های مخفی از اردوگاه را مطالعه کردند و مواد منفجره را در آنجا کار گذاشتند.

علاوه بر این، پایگاه «والا» به نقل از یک منبع نظامی رژیم صهیونیستی، گفت که بازده و قدرت بمب‌های دست ساز مورد استفاده علیه نیرو‌های اشغالگر صهیونیست، نظامیان این رژیم را غافلگیر کرد.

او گفت که استفاده از چنین بمب‌های دست ساز نشان می‌دهد که [مقاومت] از نظر قابلیت‌ها پیشرفت چشمگیری کرده است.

«هزی سیمانتوف»، خبرنگار امور عربی کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی آنچه در جنین اتفاق افتاد را «نبرد به تمام معنا» توصیف کرد.

«نیر دوری»، خبرنگار نظامی کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی هم گفت: نیرو‌های اسرائیلی یک سال و نیم است که عملیات بازداشت و یورش را در کرانه باختری انجام می‌دهند، اما حملات فلسطینیان در آنجا کاهش نیافته است؛ برعکس، روش‌های آن‌ها تکامل یافته است. 

خبرگزاری «شهاب» هم در گزارشی نوشت که ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی از ضربه عملیات مرزی مصر که به کشته شدن ۳ سربازش بر اثر اصابت گلوله سرباز مصری منجر شد، عبرت نگرفت تا اینکه شوک بزرگی از جنین دریافت کرد که هنوز ادامه دارد. 

«عادل یاسین»، متخصص امور رژیم صهیونیستی با بررسی جزئیات ناکامی شگرف ارتش اشغالگر، آنچه را که در اردوگاه جنین اتفاق افتاد بیانگر انباشته شدن شکست‌های ارتش رژِم صهیونیستی خواند.

وی می‌گوید: ارتش اشغالگر مجبور شد با استتار و فریب سنتی با یگان‌های مخفی به اردوگاه جنین یورش ببرد که باوجود اجرای این تاکتیک، باز هم ناکام ماند.

به گفته وی، مقاومت موفق شد پیشرفته‌ترین و مستحکم‌ترین خودرو‌های نظامی رژیم صهیونیستی را با نصب بمب‌هایی در مسیر‌های حرکت آن‌ها از کار بیاندازد که علاوه بر عدم خوانش صحیح منطقه عملیات، یک شکست اطلاعاتی برای این رژیم محسوب می‌شود.

یاسین، تاکید کرد که آنچه در جنین می‌گذرد مؤید شکست راه حل‌های نظامی برای از بین بردن مقاومت و موفقیت آن در توسعه ابزار و بهبود عملکرد آن با وجود بازداشت‌ها و ترورهاست. اکنون مردم فلسطین به مقاومت اعتقاد دارند.

وی با توجه به عواقب آنچه در جنین رخ داد، گفت: این یادآور معضل بمب‌هایی است که در جنوب لبنان و نوار غزه جزو معضلات ارتش اشغالگر شده بود؛ مهمترین آن‌ها عملیات زیتون بود که در آن ۶ نظامی صهیونیست کشته شدند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *