تحولات اوکراین|

سیا به طور محرمانه حمله نورداستریم را به اوکراین نسبت داد/ زلنسکی: ضدحمله علیه روسیه در حال انجام است

8:31 - 21 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۷۰۳۲
سیا به طور محرمانه حمله نورداستریم را به اوکراین نسبت داد/ زلنسکی: ضدحمله علیه روسیه در حال انجام است
سازمان سیا به همتایان بلژیکی خود گفته است که نیرو‌های اوکراینی مسئول تخریب خطوط لوله گاز «نورد استریم» در سپتامبر گذشته بوده‌اند.

خبرگزاری میزان - رسانه‌های غربی می‎گویند که سازمان سیا به همتایان بلژیکی خود گفته است که نیرو‌های اوکراینی مسئول تخریب خطوط لوله گاز «نورد استریم» در سپتامبر گذشته بوده‌اند. 

یک روزنامه بلژیکی، نوشت: اندکی پس از حمله، آژانس اطلاعات نظامی ما، ADIV، اطلاعات کاملاً محرمانه‌ای دریافت کرد که به نقش احتمالی اوکراین در این خرابکاری اشاره می‌کرد.

این روزنامه، می‎گوید: این داستان نشان می‌دهد که چگونه آژانس‌های اطلاعاتی غربی، از جمله سازمان‌های بلژیکی، ماه‌ها آگاه بوده‌اند که گمان می‌رود اوکراین در یکی از خطرناک‌ترین حملات به زیرساخت‌های انرژی اروپا دست داشته است.

پس از آنکه گزارش شد سیا به همکاران خود در سازمان‌های اطلاعاتی اروپا اطلاع داد که اوکراین در واقع مسئول این خرابکاری است، آمریکا به طور عمومی همچنان مسکو را برای تخریب خطوط لوله روسیه به آلمان متهم می‌کند.

ترامپ: ذخایر مهمات آمریکا خالی شده است

«دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا، گفت که کمک نظامی به اوکراین به تخلیه ذخایر مهمات آمریکا منجر شده است.

فعالیت مجدد خط لوله آمونیاک «تاگلیاتی-اودسا» به زودی از سرگیری نخواهد شد

«سرگئی ورشینین»، معاون وزیر خارجه روسیه، می‎گوید: راه اندازی مجدد خط لوله آمونیاک «تاگلیاتی-اودسا» و صادرات بعدی آمونیاک به بنادر اوکراین احتمالا به این زودی‌ها از سر گرفته نخواهد شد، زیرا حمله اوکراین به این تاسیسات آسیب جدی وارد کرده است. 

آب به طور کامل از منطقه نوایا کاخوفکا خارج شده است

«ولادیمیر لئونتیف»، رئیس منطقه «نوایا کاخوفکا»، گفت: آب تقریباً به طور کامل از قلمرو شهر نوایا کاخوفکا، که پس از تخریب جزئی نیروگاه برق آبی کاخوفکا دچار سیل شد، خارج شده است.

کمک ۵۰۰ میلیون دلاری کانادا به اوکراین

«جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کانادا که در سفری اعلام‌نشده به کی‌یف سفر کرده بود، از بسته جدید ۵۰۰ میلیون دلاری کمک نظامی به اوکراین رونمایی کرد. 

زلنسکی: ضدحمله علیه روسیه در حال انجام است

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین، در حالی که از ارائه جزئیات در مورد عملیات نظامی کی‌یف خودداری کرد، گفت که یک ضدحمله علیه نیرو‌های روسیه در حال انجام است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *