گفت‌وگو|

شهید سلیمانی از برکات تفکر امام خمینی (ره) است

7:05 - 21 خرداد 1402
کد خبر: ۴۷۱۶۵۷۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
شهید سلیمانی از برکات تفکر امام خمینی (ره) است
نائب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی شخصیتی بی‌نظیر و بسیار اثرگذار بود گفت: این از برکات تفکر امام خمینی (ره) است که سربازان این تفکر اینگونه توانستند نقش‌آفرینی کنند.

خبرگزاری میزان _ عباس مقتدایی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به نقش شهید سلیمانی در تقویت جبهه مقاومت بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی شخصیتی بی‌نظیر و بسیار اثرگذار بوده است به گونه‌ای که تا سال‌های آینده بهره‌برداری ایران در منافع ملی به دلیل تلاش‌های شهید سلیمانی مورد توقع و تحقق است.

نائب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این نشان می‌دهد یک شخصیت چگونه می‌تواند کاری که آرزوی امثال سیدجمال الدین اسدابادی در وحدت اسلامی بود را در میدان محقق سازد و این از برکات تفکر امام خمینی (ره) است که سربازان این تفکر اینگونه توانستند نقش‌آفرینی کنند.

سیدمجتبی محفوظی، عضو هیات رئیسه کمیسیون هفتم مجلس شورای اسلامی خرداد امسال از تصویب و نامگذاری ۲۰ اسفند زاد روز تولد شهید سلیمانی به نام «روز قهرمان ملی» در تقویم رسمی کشور خبر داد و گفت: بنا به پیشنهاد فراکسیون فرهنگ عمومی مجلس شورای اسلامی، دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور در جلسه ۷۹۶ این شورا، ۲۰ اسفند همزمان با زادروز شهید حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ را با عنوان «روز قهرمان ملی» برای درج در متن تقویم رسمی کشور به تصویب رساند.

وی با بیان این‌که مفاخر ملی مایه غرور و احساس خودباوری در هر ملتی است، گفت: سرمایه ملی یک جامعه فقط در و دیوار یک ساختمانی که اسمش میراث فرهنگی است، نیست بلکه سرمایه ملی یک جامعه همان نیرو‌های انسانی است که آن‌ها را به عنوان مفاخر ملی می‌شناسیم.

محفوظی، یادآور شد: شهید سلیمانی به عنوان قهرمان فراجناحی توانست همه سلایق را در مسیر درست راهنمایی کرده و با خود همراه کند. به همین دلیل ما ایشان را قهرمان ملی می‌نامیم که هنر همراه بودن و همراه کردن اکثریت سلایق برای تامین منافع ملی را داشتند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *