گفت‌وگو|

لطفی: استقلال مدعی اصلی قهرمانی جام حذفی است/ استرس بیش از حد باعث شد دربی جذاب و دیدنی نشود

0:45 - 12 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۰۲۵۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
لطفی: استقلال مدعی اصلی قهرمانی جام حذفی است/ استرس بیش از حد باعث شد دربی جذاب و دیدنی نشود
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: هر بار مدیری وارد باشگاه استقلال می‌شود فقط حرف و حدیث پیش می‌آید.

سعید لطفی در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم فوتبال استقلال مقابل پارس جنوبی جم در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی اظهار داشت: استقلال در این دیدار موقعیت‌های زیادی داشت و نهایتاً در این بازی سخت مقابل حریف لیگ یکی با پیروزی از میدان خارج شد. برخی روزها بازی گره می‌خورد و روزی هم شده یک توپ روی دروازه می‌آید و گل می‌شود. این موارد فوتبال برای همه تیم‌ها رخ می‌دهد و قشنگی فوتبال به همین چیزهاست. استقلال مقابل پارس جنوبی فرصت‌های زیادی داشت و فقط یک گل زد. ولی با این حال خلق موقعیت در فوتبال همیشه مهم است که ایجاد فرصت گلزنی کار مربی و کادر فنی تا یک تیم بیشتر روی دروازه حریف فرصت گلزنی ایجاد کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا استقلال می‌تواند در جام حذفی قهرمان شود، گفت: با اینکه استقلال برای قهرمان شدن در لیگ برتر نسبت به پرسپولیس و سپاهان شانس کمتری دارد ولی در جام حذفی مدعی اصلی است و می‌تواند با قهرمانی در این پیکارها، هوادارانش را خوشحال کند. به طور حتم استقلال باید مقابل نساجی در مرحله نیمه نهایی در ورزشگاه آزادی برنده شود و به فینال جام حذفی صعود کند. قطعاً استقلال خیلی دوست دارد که پرسپولیس هم به فینال بیاید و بتواند باخت دربی صدم در مسابقات لیگ برتر را جبران کند. البته امیدوارم که بازی جذابی را از هر دو تیم شاهد باشیم و تماشاگران و بیننده تلویزیونی بازی خوبی را تماشا کنند.

*استقلال با وجود مشکلات زیاد، در نیم فصل دوم نتایج خوبی گرفت

کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه استرس بیش از حد باعث شد تا صدمین دربی پایتخت جذاب و دیدنی نشود، تصریح کرد: دیدار دربی به غیر اینکه همیشه یک بازی حساس برای هر دو تیم استقلال و پرسپولیس بوده، دیدار صدم این دو تیم برای رسیدن به قهرمانی و ماندن تیم‌ها در کورس بود. بر همین اساس هر تیمی که دربی را واگذار می‌کرد شانس قهرمانی‌اش در لیگ برتر کمتر می‌شد. به خاطر این مسائل، فشار روی کادرفنی و بازیکنان زیاد بود و باعث شد که بازیکنان درون زمین محتاط‌تر بازی کنند.

پیشکسوت فوتبال با اشاره به اینکه استقلال با مشکلات زیادی دست به گریبان بود، ولی در نیم فصل دوم نتایج خوبی گرفت، تاکید کرد: با توجه به نفراتی که تیم فوتبال استقلال دارد نتایج قابل قبولی در این فصل لیگ برتر گرفته است. استقلال نیم فصل پرباری نداشت و بازیکنان جدید هم برای تیم جذب نشدند به خاطر همین، دست سرمربی در نیم فصل دوم خالی ماند ولی با این حال استقلال بهترین نتایج را گرفت و به صدر جدول صعود کرد. در صورتی که سپاهان در نیم فصل دوم، بازیکنان مورد نظر سرمربی‌شان را جذب کرد و یک تیم هم روی نیمکت دارد. 

*معلوم نیست چرا دست و پا می‌زنند تا مدیرعامل استقلال شوند؟

لطفی با اشاره به اینکه استقلال مشکلات مدیریتی دارد، گفت: چند سال است استقلال مسائل حاشیه‌ای زیادی دارد و همیشه امیدواریم مدیری که برای باشگاه منصوب می‌شود، حواشی پیرامون تیم را جمع کند تا کادرفنی و بازیکنان تمرکزشان فقط روی فوتبال بازی کردن، باشد. هر بار مدیری وارد باشگاه استقلال می‌شود فقط حرف و حدیث پیش می‌آید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با اینکه باشگاه استقلال این همه مشکل دارد، معلوم نیست چرا برخی دست و پا می‌زنند تا به سمت مدیرعاملی برسند؟ قبل از مدیریت‌شان در باشگاه می‌دانند استقلال مشکلات فراوان مالی دارد، ولی باز هم دوست دارند مدیریت باشگاه را بر عهده بگیرند. این مدیران باعث می‌شوند که استقلال با این همه هوادار لطمه بخورد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *