رونمایی از ال‌۹۰ ایرانی/ ساندروی سایپا دی وارد بازار می‌شود

11:59 - 28 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۹۹۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رونمایی از ال‌۹۰ ایرانی/ ساندروی سایپا دی وارد بازار می‌شود
مدیرعامل سایپا با بیان اینکه تاکنون قیمت ساندروی ایرانی مشخص نشده است، گفت: این خودرو تا دی در بازار عرضه خواهد شد و مطمئن هستم قیمت این خودرو در زمان عرضه ۵۰ درصد از قیمت ساندرویی که الان در بازار فروخته می‌شود پایین‌تر است.

خبرگزاری میزان _ خودروی ال‌۹۰ ایرانی صبح امروز با حضور وزیر صمت در کارخانه مگا موتور و خط تولید پیشرانه M ۱۶ رونمایی شد.

این خودرو توسط پارس‌خودرو تولید می‌شود و نسخه نهایی این محصول بر روی پلتفرم ال‌۹۰(لوگان) ساخته شده است.

پروژه P۹۰ در واقع نسخه‌ای بومی‌سازی شده از این محصولات است. موتوری که در این خودروجدید استفاده شده، بر پایه موتور K۴M ال‌۹۰ ساخته شده و راندمان تولیدی آن کمی بیشتر از ال‌۹۰ است.

نمونه اولیه این خودرو تولید شده است و قطعه‌سازان در حال تولید قطعات آن هستند. به دلیل تولید خودرو‌های ساندرو و ساندرو استپ‌وی در کشور، بخشی از قطعات فنی و داخلی اتاق توسط شرکت‌های داخلی و در داخل کشور قابلیت تولید دارد. 

ورود ساندروی ایرانی به بازار از دی 

علی تیموری، مدیرعامل سایپا، در حاشیه این مراسم همچنین در رابطه با قیمت ساندوری ایرانی گفت: قیمت ساندروی ایرانی هنوز مشخص نیست، اما مطمئن هستم وقتی خودرو عرضه شود، قیمت آن ۵۰ درصد قیمت ساندرویی است که الآن در بازار فروخته می‌شود.

به گفته وی اولین خودرو با گیربکس دستی امروز رونمایی شد. تولید این خودرو با گیربکس اتومات هم در حال انجام است.

تیموری همچنین به کیفیت این خودرو اشاره کرد و گفت: به نظر من کیفیت بالاتر از خودروی مشابه اروپایی است. چرا که از لحاظ قطعات، زنجیره قطعه‌سازی ایران که در زمان حضور فرانسوی‌ها فعال بودند، با همان قالب‌ها و مواد قطعات را تامین می‌کنند. از نظر موتور هم، موتور خودروی قبلی k۴ بود که یورو ۴ بود و قدرت گشتاور آن نیز از موتور فعلی کمتر بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *