تعداد قربانیان حادثه قایق مهاجران در تونس به ۲۵ نفر رسید

15:10 - 24 فروردين 1402
کد خبر: ۴۷۰۷۳۴۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
تعداد قربانیان حادثه قایق مهاجران در تونس به ۲۵ نفر رسید
گارد ساحلی تونس ۱۵ جسد دیگر از مهاجران را پیدا کرده و بر این اساس تعداد کشته شدگان یک قایق غرق شده در نزدیکی تونس به ۲۵ نفر رسید.

خبرگزاری میزان - یک مقام امنیتی تونس امروز به رویترز گفت که گارد ساحلی تونس ۱۵ جسد دیگر از مهاجران را پیدا کرده و بر این اساس تعداد کشته شدگان یک قایق غرق شده در نزدیکی تونس به ۲۵ نفر رسید.

یک قایق چوبی حامل حدود ۱۱۰ مهاجر روز چهارشنبه در سواحل شهر «سفکس» واژگون و غرق شد. 

همچنین تاکنون ۷۶ نفر نجات یافته و بقیه هنوز مفقود هستند.

حوادث غرق شدن قایق در سواحل تونس در هفته‌های اخیر در میان افزایش شدید قایق‌های مهاجرانی که از سواحل تونس به سمت ایتالیا حرکت می‌کنند، به طور چشمگیری افزایش یافته و ده‌ها کشته و مفقود برجای گذاشته است. 

«حسم الدین جبابی»، مسئول گارد ملی تونس گفت که گارد ساحلی اجساد ۱۴ مهاجر از جمله شش زن از کشور‌های آفریقایی و یک تونسی که ناخدای قایق بود را کشف کرد.

تونس به عنوان یکی از نقاط عزیمت اصلی مردمی که از فقر و درگیری در آفریقا و خاورمیانه به امید زندگی بهتر در اروپا فرار می‌کنند، به حساب می‌آید.

آژانس مرزی اتحادیه اروپا اعلام کرده که در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ در مقایسه با سال گذشته، مهاجرانی که به دنبال رسیدن به اتحادیه اروپا از طریق دریای مدیترانه بودند سه برابر افزایش یافته است.

گارد ملی تونس در این ماه اعلام کرد که بیش از ۱۴ هزار مهاجر، عمدتاً از کشور‌های جنوب صحرای آفریقا، در سه ماهه اول سال حین تلاش برای عبور از اروپا رهگیری یا نجات یافته‌اند که پنج برابر بیشتر از آمار ثبت شده در مدت مشابه سال گذشته است.

روز سه‌شنبه، دولت راست‌گرای ایتالیا در پی افزایش شدید ورودی‌ها به مدیترانه، وضعیت اضطراری در مورد مهاجرت اعلام کرد، اقدامی که به این کشور اجازه می‌دهد تا مهاجران را سریع‌تر به کشورشان بازگرداند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *