مراجعه بیش از ۱۵۰ هزار نفر برای ثبت نام الکترونیکی کارت سوخت/پیش بینی صرفهجویی ۳۳۰ میلیارد تومان در صدور کارت
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:همزمان با رجوع مردم برای ثبت درخواست خود از ساعت هشت تا یازده صبح امروز بیش از ۱۵۰ هزار مراجعه مردمی به سامانه کارت سوخت صورت گرفته است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد ، محمدجواد آذری جهرمی با اشاره به بازدید علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی از پروژهها و دستاوردهای زیرساختی دولت الکترونیکی و دولت هوشمند گفت: ادامه شیوههای سنتی مدیریت در کشور ممکن نیست چراکه شکاف بزرگی را در نحوه اداره کشور نسبت به کشورهای دیگر ایجاد میکند که در شرایط کنونی یکی از راهها برای خروج از فشار اقتصادی و افزایش بهره وری، کاهش هزینهها و پیاده سازی دولت الکترونیکی است.
وی با اشاره به آغاز کار سامانه اتصال کارت سوخت به کارت بانکی، افزود: همزمان با رجوع مردم برای ثبت درخواست خود از ساعت هشت تا یازده صبح امروز بیش از ۱۵۰ هزار مراجعه مردمی به سامانه کارت سوخت صورت گرفته است که اگر هزینه هر مراجعه را تنها ۱۰ هزار تومان در نظر بگیریم مشخص میشود که چقدر در زمان و هزینه صرفه جویی صورت گرفته و چقدر کرامت انسانی مردم حفظ و در پی آن اعتماد مردم به دولت ونظام افزایش یافته است.
آذری جهرمی با پیش بینی صرفه جویی ۳۳۰ میلیارد تومانی در صدور کارت سوخت، اظهار کرد: از ابتدای مرداد ماه تا ماه گذشته شاهد رشد ده برابری در تراکنشهای رخ داده در دولت الکترونیکی بودیم که این امکان هست که تا ۱۰ برابر دیگر نیز افزایش پیدا کند.
آذری جهرمی با اشاره به اینکه دولت الکترونیکی فقط مختص دستگاههای دولتی نیست، تصریح کرد: باتوجه به تاثیری که دولت الکترونیک در کاهش هزینه، ایجاد شفافیت و مبارزه با فساد دارد اجرای آن در دستگاههای حاکمیت، مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و توسط دولت نیز با جدیت دنبال میشود.
عضو کابینه دوازدهم دولت الکترونیکی را یکی از اپلیکیشنهای شبکه ملی اطلاعات دانست و خاطرنشان کرد: از نظر زیرساختهای دولت الکترونیکی از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار هستیم به گونهای که تا صد برابر ظرفیت کنونی امکان استفاده از آن وجود دارد که امیدواریم رضایت مردم را در پی داشته باشد و در جهت تحقق اهداف و شاخصهای مصوب حرکت کنیم.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: حرف بس است باید در عمل دولت الکترونیکی را پیاده سازی کنیم. توسعه دولت الکترونیکی بیش از هر زمان ضروری به نظر میرسد چراکه دولت الکترونیک مجموعهای از نرم افزار و سخت افزار نیست بلکه اصلاح فرایندهای خدمت رسانی به مردم را شامل میشود که امروز بخشی از آنها قابل ملاحظه و مقایسه است.
وی با اشاره به شروع فعالیت سامانه مدیریت سوخت کشور افزود: در گذشته سامانه مدیریت سوخت به صورت الکترونیکی موجود بود که علیرغم توسعه یافتگی و فعالیت آن، دردسرهایی را برای مردم، چون عدم آگاهی از میزان سهمیه، پرداخت پول در مراحل مختلف صدور کارت، زمان مراجعه برای انجام فرایند صدور و ... به همراه داشت که امروز همه بخشهای دولت تصمیم گرفتند تا به شیوهای نوین به مردم خدمات رسانی شود که در این راه وزارت نفت نقش محوری را برعهده داشت و بانک مرکزی، نیروی انتظامی و سازمان ثبت احوال حضوری موثر داشتند و ابتکار وزارت ارتباطات فراهم کردن زیر ساخت و هماهنگی بین دستگاهها را برعهده داشت.
آذری جهرمی با بیان اینکه هنوز بسیاری از خدمات مورد نیاز مردم الکترونیکی نشده اند، اظهار کرد: از میان بیش از ۲۵۰۰ دستگاه دولتی و حاکمیتی ۶۷ درصد آنها مرحله اول یعنی الکترونیکی کردن خود را انجام داده اند، ولی کمتر از ده درصد آنها به مرکز ملی تبادل داده متصل شده اند. این درحالیست که اگر همه دستگاههای حاکمیتی به دولت الکترونیکی متصل شوند صرفه جویی هزاران میلیاردی صورت خواهد گرفت علاوه بر آنکه به بهره وری و افزایش راندمان نیز میانجامد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *