نگاهی به وضعیت سیاه‌پوستان در بازار کار آمریکا

11:11 - 03 اسفند 1401
کد خبر: ۴۷۰۰۰۳۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نگاهی به وضعیت سیاه‌پوستان در بازار کار آمریکا
سیاه پوستان در بخش کسب و کار آمریکا با محدودیت‌های بسیاری مواجه هستند.

خبرگزاری میزان - تقریبا از هر ده سیاه‌پوست در آمریکا شش نفر (58 درصد) می‌گویند حمایت از مشاغل سیاه‌پوست یا «خرید سیاه‌پوستان» یک استراتژی بسیار مؤثر برای سوق دادن آنها به سمت برابری در آمریکاست.

به گزارش «kpcc»، در زمینه مشاغل متعلق به سیاهان در آمریکا بر اساس تجزیه و تحلیل مرکز تحقیقات «پیو» از داده‌های اداره سرشماری، آنها هنوز سهم کمی از شرکت‌ها و درآمد دراین کشور را تشکیل می‌دهند.

کسب‌وکارهایی که اکثریت آن‌ها متعلق به سیاه‌پوستان یا آفریقایی‌آمریکایی‌ها هستند، تنها 3 درصد از کل کسب‌وکارها را تشکیل می‌دهند.

شرکت‌های با حضور افراد سیاه‌پوست تنها یک درصد از درآمد ناخالص شرکت‌های طبقه‌بندی‌شده را در سال 2020 به خود اختصاص دادند.

همانطور که مدت‌ها به همین نحو بوده، آمریکایی‌های سفید پوست اکثریت بزرگی (86 درصد) از شرکت‌هایی را تشکیل می‌دهند که مالکیت آنها بر اساس نژاد و قومیت در سال 2020 قابل طبقه‌بندی بود. این شرکت‌ها 93 درصد از کل درآمد را از شرکت‌های طبقه‌بندی‌شده در آن سال به دست آوردند.

توجه به این نکته ضروری است که کسب و کارها بر اساس نژاد یا قومیت صاحبانشان طبقه بندی می شوند؛ اگر مالک سیاه‌پوست حداقل 51 درصد سهام شرکت را داشته باشد، یک کسب‌وکار به عنوان «مالک اکثریت سیاه‌پوستان» طبقه‌بندی می‌شود.

اکثریت شرکت‌های سیاه‌پوست یا آفریقایی‌تبار در سال 2020 درآمدی برای بیش از 1.3 میلیون کارگر فراهم کرده‌اند، با کل دستمزد سالانه در این مشاغل در آن سال در مجموع 42.2 میلیارد دلار برآورد شده است اما با این وجود بیشتر مشاغل سیاه پوست حقوق و دستمزد نسبتاً کمی دارند.

برای اکثر صاحبان مشاغل سیاه پوست یا آفریقایی تبار در آمریکا، شرکت آنها منبع اصلی درآمد آنهاست.

مشاغل سیاه پوست در بخش مراقبت‌های بهداشتی و در ایالت‌های خاص رایج تر هستند

بیشترین تعداد و سهم اکثریت مشاغل سیاهپوست یا آفریقایی-آمریکایی در بخش مراقبت‌های بهداشتی و کمک‌های اجتماعی است.

انتهای پیام/

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *