اجرای ویژه برنامه های کتاب و کتابخوانی با عطر انقلاب اسلامی در کتابخانه های عمومی تهران

13:45 - 13 بهمن 1401
کد خبر: ۴۶۲۰۹۷۵
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
بیش از 900 برنامه شاخص ویژه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کتابخانه های عمومی استان تهران برگزار می شود.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران،به مناسبت بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران با محوریت شعار «ایران؛ سرزمین فرهنگ و کتاب» با اجرای برنامه های متنوع در سطح استانی، شهرستانی وکتابخانه ای در خدمت اعضا و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.
این برنامه ها که برای پاسداشت روزهای امیدبخش پیروزی انقلاب اسلامی و یادآوری خاطره ایثار، همدلی، اتحاد، وحدت، مقاومت و در ‌نهایت پیروزی مقتدرانه ملت سربلند ایران اسلامی برپا می‌شود، فعالیت‌های گوناگونی نظیر غبار روبی وعطر افشانی مزار شهدا وقرائت زیارت عاشورا همراه با متبرک نمودن مراسم با پرچم حرم حضرت ابوالفضل (ع) درمزارشهدای گمنام، دیدار با خانواده معظم شهدای انقلاب، آذین بندی و فضاسازی کتابخانه های استان و فضاهای مجازی در دسترس، نصب و برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی بر سردرب کتابخانه ها و اداره کل و نشر در فضای مجازی،برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان، برگزاری نشست روایتگری انقلاب اسلامی (معرفی کتاب، شعرخوانی، خاطره گویی) ، نقد و معرفی کتاب، برگزاری جشن انقلاب ویژه کودکان و نوجوانان ؛... از جمله برنامه‌های کتابخانه های عمومی است که به دو شیوه مجازی و حضوری اجرا خواهد شد.
برگزاری صبح شعر انقلاب در کتابخانه ها
به‌ منظور پاسداشت و ارتقای دستاوردهای ادبی انقلاب اسلامی، نشست های عصر شعرو خاطره گویی انقلاب  و مسابقه مشاعره در شهرستان های تهران،شهرری، پاکدشت، رباط کریم ، ورامین،پیشوا با حضور اعضای علاقمند در کتابخانه ها برگزار خواهد شد.
برگزاری نشست نقد و بررسی و رونمایی کتاب
فعالیت دیگری که به صورت نظام مند در استان تهران برگزار می‌شود، موضوع نقد کتاب است. طی این ایام نشست های نقد و بررسی کتاب با حضور مولفان و منتقدان در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می‌شود که برگزاری رونمایی از کتاب «ردپای فرشتگان» با حضور نویسنده کتاب در تهران ، برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب "ماطلبکاریم"در اسلامشهر و نقدو بررسی کتاب «انقلاب اسلامی و مبانی بازتولید آن» در کتابخانه مرکزی پارک شهر و رونمایی و معرفی آثار مولفین شهرستان دماوند و رونمایی از کتاب «آن مرد بی نهایت: روایتی از زندگی عارفانه امام خمینی(ره)» در شهرستان ری ا زجمله مهم ترین این نشستها خواهد بود.
محفل قرآنی«مشکات فردوس»
به مناسبت سالروز وفات حضرت زینب(س) و  ماه رجب، محفل قرآنی «مشکات فردوس» به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان و با حضور جمعی از قاریان و حافظان بین‌المللی و مفسر قرآن ویژه بانوان برگزار خواهد شد.
 اجرای ویژه برنامه های متنوع برای تمام رده های سنی  
همزمان با ایام الله دهه فجر بیش از 900  برنامه فرهنگی در شهرستان ها و کتابخانه های شهر تهران از جمله جمع خوانی، قصه گویی، معرفی کتاب، برگزاری نشست های کتابخوان و نمایشنامه خوانی با موضوع انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم، برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری پویش عکاسی از کتابها با موضوع انقلاب، آذین بندی کتابخانه ها، دیدار با خانواده های شهدای انقلاب، مسابقه نقاشی، روزنامه دیواری، خاطره نویسی، مسابقه مشاعره ویژه نوجوانان در کتابخانه ها اجرا خواهد شد.
با توجه به اهمیت آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاهیم انقلاب اسلامی و جشن دهه فجر، برگزاری جشن انقلاب ویژه کودکان و نوجوانان به همراه نقالی و پرده خوانی با موضوع ایران و انقلاب اسلامی ،برگزاری نمایشگاه کتاب و ایستگاه کتابخوانی انقلاب در تمامی کتابخانه های استان، اجرای برنامه های متنوع در کتابخانه های سیار، بخشی دیگری از مهم ترین برنامه های متنوع فرهنگی استان تهران برای دهه فجر 1401می باشد که در کتابخانه های تهران و شهرستان های استان برگزار می شود.
نورافشانی کتابخانه مرکزی
در این ایام کتابخانه‌ها متناسب با ایام الله دهه فجر آذین‌بندی شده و ندای الله اکبر  با اجرای نورافشانی شب ۲۲ بهمن ماه در3 باب کتابخانه منتخب استان تهران با حضور کتابداران و اعضای کتابخانه‌ها برپا خواهد شد.
برگزاری مسابقه ملی عکاسی
مسابقه عکاسی با عنوان «برافزار « به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران و در سطح ملی از 12 الی 25 بهمن ماه با محورهایی همچون آذین بندی و اهتزار پرچم ایران در کتابخانه‌ها، اماکن و منازل و حضور در مسیر راهپیمایی 22 بهمن همراه با پرچم ایران برگزار خواهد شد .
علاقه‌مندان می‌توانند تصاویر خود را از طریق سامانه www.samakpl.ir ارسال نمایند ؛پس از داوری تصاویر ارسالی به برگزیدگان جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد.
 برپایی غرفه در راهپیمایی ۲۲ بهمن
اداره کتابخانه های عمومی شهرستان های استان تهران با راه اندازی غرفه ای در مسیر راه پیمایی ۲۲ بهمن اقدام به برگزاری برنامه های نظیر قصه گویی برای کودکان، معرفی کتاب های انقلاب اسلامی و گام دوم انقلاب، برگزاری مسابقات فرهنگی متنوع نظیر نقاشی در خدمت عموم مردم خواهد بود و کتابداران استان نیز به منظور تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل(ره)، با حضور حداکثری و هماهنگ خود در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، در این حرکت افتخارآفرین مردمی حضور خواهند بود.
امیدواریم به سهم خودمان نقشی هر چند کوچک در بزرگداشت پیروزی انقلاب به ویژه در ایام الله دهه فجر داشته باشیم.
گفتنی است علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر از زمان و مکان برگزاری ویژه برنامه های چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کتابخانه های عمومی استان تهران می توانند به پایگاه اطلاع رسانی اداره کل به نشانی tehranpl.ir  و فضای مجازی اداره کل در پیام رسان بله به آدرس @tehranpl مراجعه نمایند.


برچسب ها: کتابخوانی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *