نیاز به دانشآموز تک بعدی نداریم
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با حضور در بیست و یکمین دوره انتخابات شوراهای دانشآموزی گفت: اگر به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مراجعه کنیم، در این سند مأموریتها مشخص شده است و آن دستیابی دانشآموزان به مراتبی از حیات طیبه در سطح نازل و در حد عالی دستیابی به قرب الهی است و خود این سند دو مسیر اصلی برای تحقق این مساله مشخص کرده است.
کاظمی با بیان اینکه تعلیم و تربیت باید در همه ساحتها صورت گیرد افزود: حیات طیبه یعنی دانشآموزان به عنوان آیندهسازان از یک نشاط و شادی برخوردار باشند و در واقع مسیر آن نیز مشخص شده است.
کاظمی بیان داشت: نیاز به دانشآموزانی داریم که در همه عرصههای تربیتی به مراحلی از رشد و کمال رسیده باشند باید به جامعه ای برخوردار از هنجارهای درست باشد دست یابیم.
وی با اشاره به اینکه ما به کسانی نیاز داریم که زندگی کردن را بیاموزند افزود: ما نیاز به دانشآموز تک بعدی نداریم. دانش آموزان باید و زیستن را در تمام مراحل زندگی خود به کار گیرند؛ اینها انسانهای موثری خواهند بود.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: راهبرد دوم که سند تحول بنیادین برای دستیابی دانشآموزان به مراتب طیبه مشخص کرده، مشارکت است، زیرا مشارکت کلید حل بسیاری از مشکلات در همه عرصههای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی به شمار میآید و اگر قرار باشد اتفاق مهم رقم بخورد باید همه ما در تحول آن مشارکت داشته باشیم.
معاون پرورشی فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: بهترین برنامه برای تربیت دانشآموزان و نهادینه کردن فرهنگ همیاری، انتخابات شورای دانشآموزی در مدرسه است؛ در واقع میتوان گفت: شورای دانشآموزی تنها نهادی است که همه دانشآموزان در شکلگیری آن دخالت دارند و میتوانند نماینده همه دانشآموزان در مطالبه خواستههای خود از مدرسه باشند.
کاظمی افزود: خوشبختانه با تغییر رویکرد شورای دانشآموزی بنا داریم با تشکیل انجمنهای متفاوت، شورای دانشآموزی را به عرصه فعال در حوزههای مختلف تقسیم کنیم.
وی یادآور شد: از دانشآموزان انتظار میرود شورای دانشآموزی را به شورای فعال و با برنامه تبدیل کنند و با تشکیل مرتب و منظم جلسات، یکی از بازوان توانمند مدیر واحد آموزشی خود باشند تا در راستای تمرین مشارکت و توانمندسازی دانشآموزان به ارتقای فعالیت علمی، فرهنگی و آموزشی کمک کنند.