تردد شناورهای چینی در آبهای ایران هیچ مشکلی ندارد/ مجوز صید را سازمان شیلات صادر میکند
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت:از نظر قانون دریایی تردد این کشتیها در آبهای ایران هیچی مشکلی ندارد، اما به جهت صید این در صلاحیت سازمان بنادر نیست و سازمان شیلات باید در این باره پاسخگو باشد.
خبرگزاری میزان -
نکته قابل توجه اینجاست که تنها مجوز تردد این شناورهای از سوی سازمان بنادر و دریانوردی صادر میشود و مجوز و مسئولیت صید در دریای ایران با صدور مجوز از سوی سازمان شیلات صورت گرفته است، سازمانی که در هر جوابیه و اظهار نظر خود در این باره صحبتهای ضد نقیضی از صید ماهیهای حرام گوشت و کف دریا تا کار کردن صیادهای ایرانی در آن را میدهند.
اما موضوع اصلی این است که سازمان شیلات برای صید تمامی ماهیان دریای ایران مجوز صادر کرده است، زیرا این شناورهای تمامی ماهیها سطح و کف دریا و حتی تخمهای ماهی را به واسطه تجهیزات خود جمع آوری میکنند و اگر این موضوع ادامه داشته باشد هم صیادان ایرانی بیکار خواهند شد و هم دیگر ماهی در دریا برای صید باقی نخواهند ماند.
در این رابطه هادی حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در گفتوگو با با اشاره به اینکه سازمان بنادر تنها مسئول صدور مجوز برای تردد شناورهای چینی در آبهای ایران است و ممجوز صید از سوی سازمان شیلات داده میشود، گفت: سازمان بنادر در خصوص کشتیهای که در آبهای ایران تردد میکنند میتواند اظهار نظر کند و از منظر قانون دریایی جمهوری اسلامی ایران کشتیهایی که در اجاره بلند مدت شرکتهای ایرانی از جمله شرکت ملی نفتکش، کشتیهای زیر مجموعه شیلات و ... هستند بدون در نظر گرفتن هویت کشتی که مربوط به کدام کشور و فعالیت آنها در ایران این کشتیها ثبت و پرچم ایران را دریافت میکنند و قانون دریای ایران بر آن حاکم است.
وی در ادامه افزود: کشتیهایی که در حال حاضر به کشتیهای چینی معروف هستند، چون در اختیار شرکتهای ایرانی بوده اند پرچم ایران بر روی آن نصب است و تمامی شناورها ممکن است پرسنل غیر ایرانی از هندی، فیلیپینی، چینی و ... داشته باشند.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: از نظر قانون دریایی تردد این کشتیها در آبهای ایران هیچی مشکلی ندارد، اما به جهت صید این در صلاحیت سازمان بنادر نیست و سازمان شیلات باید در این باره پاسخگو باشد.
حال با ین تفاسیر باید منتظر ماند و دید مسئولین ذی ربط به خصوص سازمان شیلات تا چه زمان قرار است در مقابل نابودی منایع دریایی و بیکار شدن صدها صیاد کند و در هر نوبت به بهانهای شاهد ادامه تردد این شناورهای در آبهای ایران باشیم.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، موضوع تردد شناورهای چینی در آبهای ایرانی طی چند ماه اخیر مطرح شده و داد بسیاری از صیادان ایرانی را بلند کرده است تا جایی که هر یک از مسئولین مربوطه درباره تردد این شناورها در آبهای ایران اظهار منظر خاصی میکنند.
نکته قابل توجه اینجاست که تنها مجوز تردد این شناورهای از سوی سازمان بنادر و دریانوردی صادر میشود و مجوز و مسئولیت صید در دریای ایران با صدور مجوز از سوی سازمان شیلات صورت گرفته است، سازمانی که در هر جوابیه و اظهار نظر خود در این باره صحبتهای ضد نقیضی از صید ماهیهای حرام گوشت و کف دریا تا کار کردن صیادهای ایرانی در آن را میدهند.
اما موضوع اصلی این است که سازمان شیلات برای صید تمامی ماهیان دریای ایران مجوز صادر کرده است، زیرا این شناورهای تمامی ماهیها سطح و کف دریا و حتی تخمهای ماهی را به واسطه تجهیزات خود جمع آوری میکنند و اگر این موضوع ادامه داشته باشد هم صیادان ایرانی بیکار خواهند شد و هم دیگر ماهی در دریا برای صید باقی نخواهند ماند.
در این رابطه هادی حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در گفتوگو با با اشاره به اینکه سازمان بنادر تنها مسئول صدور مجوز برای تردد شناورهای چینی در آبهای ایران است و ممجوز صید از سوی سازمان شیلات داده میشود، گفت: سازمان بنادر در خصوص کشتیهای که در آبهای ایران تردد میکنند میتواند اظهار نظر کند و از منظر قانون دریایی جمهوری اسلامی ایران کشتیهایی که در اجاره بلند مدت شرکتهای ایرانی از جمله شرکت ملی نفتکش، کشتیهای زیر مجموعه شیلات و ... هستند بدون در نظر گرفتن هویت کشتی که مربوط به کدام کشور و فعالیت آنها در ایران این کشتیها ثبت و پرچم ایران را دریافت میکنند و قانون دریای ایران بر آن حاکم است.
وی در ادامه افزود: کشتیهایی که در حال حاضر به کشتیهای چینی معروف هستند، چون در اختیار شرکتهای ایرانی بوده اند پرچم ایران بر روی آن نصب است و تمامی شناورها ممکن است پرسنل غیر ایرانی از هندی، فیلیپینی، چینی و ... داشته باشند.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: از نظر قانون دریایی تردد این کشتیها در آبهای ایران هیچی مشکلی ندارد، اما به جهت صید این در صلاحیت سازمان بنادر نیست و سازمان شیلات باید در این باره پاسخگو باشد.
حال با ین تفاسیر باید منتظر ماند و دید مسئولین ذی ربط به خصوص سازمان شیلات تا چه زمان قرار است در مقابل نابودی منایع دریایی و بیکار شدن صدها صیاد کند و در هر نوبت به بهانهای شاهد ادامه تردد این شناورهای در آبهای ایران باشیم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *