مقام وزارت خارجه آمریکا: نظرات ایران را بررسی و از طریق میانجی اروپایی به آن پاسخ می‎دهیم

16:26 - 13 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۰۳۹۲
سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا می‎گوید که آمریکا در حال هماهنگی و رایزنی با متحدان اروپایی خود درباره متن پیش نویس توافق هسته‎ای است.

خبرگزاری میزان - «ساموئل وربرگ»، سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا، می‎گوید که کشورش از بسته شدن تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره موضوع هسته‌ای ایران حمایت نمی‌کند.

«وربرگ»، در مصاحبه با «الشرق» با بیان اینکه واشنگتن در حال رایزنی با متحدان خود درباره پاسخ ایران به متن آمریکا در مورد پیش‌نویس توافق هسته‎ای است، گفت: آمریکا پاسخ خود را پس از پایان رایزنی‌ها به اتحادیه اروپا ارسال خواهد کرد که نقش رابط را ایفا می‌کند.

سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا، ادامه داد: آمریکا در حال هماهنگی و رایزنی با متحدان اروپایی امضا کننده این توافقنامه (انگلیس، فرانسه و آلمان) است.

وی افزود: باید نظرات ایران را بررسی کنیم و در زمان مناسب از طریق میانجی اروپایی به آن پاسخ خواهیم داد.

به گفته این مقام وزارت خارجه آمریکا، واشنگتن معتقد است «تا زمانی که بر سر همه جزئیات توافق نکنیم، توافقی وجود ندارد.»

«وربرگ»، در بخش دیگری اظهار کرد که واشنگتن از آغاز مذاکرات با هدف احیای توافق هسته‌ای با متحدان خود در خاورمیانه رایزنی کرده است.

سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری با اشاره به اینکه با توافق هسته‌ای، موضوع موشکی ایران فراموش نمی‌شود، ادعا کرد که برنامه موشکی ایران خطر بزرگی برای آمریکا و متحدانش در منطقه است.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا برجام

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *