رشد قتل زنان در فرانسه طی سال 2021

10:18 - 05 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۷۰۴۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
وزارت کشور فرانسه آمار مربوط به زن کشی در این کشور در سال 2021 را منتشر کرد.

خبرگزاری میزان – یک گزارش نشان می‎دهد حملات به زنان در فرانسه سبب مرگ 122 زن در سال 2021 شده که نشان دهنده رشد 20 درصدی این پدیده مرگبار است.

به گزارش «فرانس 24»، وزارت کشور فرانسه در گزارش خود پیرامون موضوع قتل زنان در این کشور از رشد 20 درصدی کشته شدن زنان در سال 2021 خبر داد.

تعداد قربانیان زن کشی در فرانسه در سال 2020، کمتر و 102 مورد بود؛ اما کارشناسان می‌گویند که دلیل کاهش آمار در سال 2020 ناشی از محدودیت‌های کرونایی بوده است.

زنان 85 درصد از کل قربانیان مرگ‌های ناشی از خشونت بین زوجین در سال 2021 در فرانسه را تشکیل دادند.

در میان قربانیان زن، تقریبا یک نفر از هر سه زن (32 درصد) قبلا مورد خشونت قرار گرفته و 64 درصد آن‌ها این خشونت را به پلیس گزارش داده بودند.

مدیرکل فدراسیون همبستگی ملی زنان فرانسه (FNSF) که خدمات پذیرش تلفنی را برای زنان قربانی خشونت مدیریت می‌کند، می‌گوید که این داده‌ها، وحشتناک است.

رئیس اداره نظارت بر خشونت علیه زنان در نیز با ابراز تاسف درباره آمار ارائه شده، گفت: اقدامات حفاظتی برای زنان اعمال نشده است؛ این مضحک است که تنها سه قربانی زن از 122 نفر، از اقدامات حمایتی قضایی بهره مند شده اند.

گروه « NousToutes» نیز اعلام کرد که تا هفته سوم آگوست سال جاری میلادی یعنی در کمتر از هشت ماه، 85 زن در فرانسه قربانی زن کشی شدند.

همچنین حدود 43 درصد از عاملان قتل پس از این واقعه دست به خودکشی زده یا اقدام به خودکشی کردند.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر فرانسه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *