مدیرکل دفتر آموزشهای فنی حرفهای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش منصوب شد
خبرگزاری میزان - به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، متن حکم یوسف نوری به شرح زیر است:
جناب آقای عباس بیات نظر به تعهد، تجارب و شایستگی ارزنده جنابعالی در سطوح مختلف مرتبط با آموزش و تربیت فنی حرفهای و مهارتی و به پیشنهاد معاون محترم آموزش متوسطه به موجب این ابلاغ به عنوان «مدیرکل دفتر آموزشهای فنی حرفهای وکاردانش» منصوب میشوید.
در این راستا با در نظر داشتن مفاد بیانیه گام دوم و رعایت اصول «عدالت محوری»، «انقلابیگری»، «مردمداری»، «پاکدستی و فساد ستیزی و «قانون مداری» دولت مردمی، الزامی است.
امید است با توکل و استعانت از پیشگاه خداوند قادر متعال، پیروی از منویات و مطالبات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و پیگیری سیاستها و برنامههای رئیسجمهور محترم موفق و مؤید بوده و انتظار میرود؛ ضمن رعایت چارچوب قوانین و مقررات حوزه آموزش فنی حرفهای و مهارتی دوره دوم متوسطه در پیگیری موارد ذیل با رویکرد تحولی اهتمام و جدیت داشته باشید.
- بازنگری در ساختار شاخه و رشتههای فنی حرفهای و کاردانش و تجمیع رشتههای مشابه در دو شاخه در چند رشتهمحل محدود از سال تحصیلی 1402-1401.
- برنامهریزی به منظور توسعه کمی و کیفی آموزشهای فنی و حرفهای و مهارتی و تحقق سهمهای پیش بینی شده با اولویت توجه ویژه به رشتههای زمینه کشاورزی.
- بازتعریف حکمرانی در آموزشهای فنیوحرفهای و ارتقای کیفیت آموزشی رشته کشاورزی از طریق برنامه آموزش همراه با تولید و استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان .
- برنامهریزی به منظور اجرای قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفهای و مهارتی به ویژه سنجش صلاحیت حرفهای و تخصصی هنرجویان و هنرآموزان و توجه به نظام صلاحیت حرفهای.
- ایجاد هنرستانهای جوار از طریق جلب مشارکت دستگاهها، نهادهای عمومی غیردولتی و صاحبان صنایع و مشاغل.
- استفاده از نگاه آینده نگرانه و پژوهش محور، تجارب ملی و بینالمللی، هوش مصنوعی، فناوری، سامانه جامعه و تحلیل کلان دادهها در ارائه برنامهها و طرحهای پیشنهادی .
- ارتقای کیفیت اجرای درس کارآموزی کارورزی به عنوان نقطه عطف اتصال دنیای آموزش و دنیای کار.
- همکاری با دانشگاه شهید رجایی بهمنظور تغییر عناوین و سرفصل دروس متناسب با نیاز منابع انسانی هنرستانها و همچنین ارتقای کیفیت دوره کارورزی دانشجو معلمان.
- بازنگری در اجرای برونسپاری آموزش شاخه کاردانش با رویکرد اجرا در محیط واقعی کار.
- حضور مؤثر در کارگروههای سهگانه نظام جامع آموزشهای فنی، حرفهای و مهارتی و تلاش برای تحقق اهداف قانون نظام جامع و استفاده حداکثری آموزش و پرورش از ظرفیت این قانون.
- استفاده از نیروهای جوان، متخصص خلاق و انقلابی در سطوح مختلف موردنیاز آموزشهای فنی، حرفهای وکاردانش و تلاش بهمنظور ارتقای مهارتهای تخصصی و حرفهای آنان.
توفیق روزافزون جنابعالی را در انجام وظایف محول از خداوند متعال مسالت دارم.
انتهای پیام/