واکنش روسیه به رای مجمع بهداشت جهانی برای تعلیق مسکو از نشست‌های منطقه‌ای درباره اوکراین

8:33 - 07 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۶۹۶۲
مسکو به رای مجمع بهداشت جهانی درباره پیش‌نویس قطعنامه‌ تعلیق روسیه از نشست‌های منطقه‌ای درباره اوکراین واکنش نشان داد.

خبرگزاری میزان - وزارت خارجه روسیه گفت که رای مجمع بهداشت جهانی به پیش‌نویس قطعنامه‌ای که خواستار تعلیق روسیه از نشست‌های منطقه‌ای درباره اوکراین است، نشان داد که جهان در حال بیدار شدن از این واقعیت است که متحدان «کی‌یف» در تلاش برای منزوی کردن مسکو و سیاسی کردن آژانس بهداشت سازمان ملل هستند.

به گزارش «اسپوتنیک»، هفتاد و پنجمین مجمع بهداشت جهانی در ژنو با 88 رأی موافق در برابر 12 رأی مخالف و 53 رأی ممتنع، قطعنامه «فوریت بهداشتی در اوکراین» را تصویب کرد.

روسیه گفت که این تنها بخشی از 183 کشور عضو سازمان بهداشت جهانی است.  

در همین حال، گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از آن است که دولت آمریکا می‌تواند بسته کمک امنیتی جدیدی را برای اوکراین که شامل سامانه‌های موشکی پیشرفته و دوربرد در اوایل هفته آینده است، اعلام کند.

همچنین روز جمعه، ارتش روسیه جزئیات جدیدی در مورد فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی آمریکا در اوکراین ارائه کرد و همچنین بر علاقه واشنگتن به پاتوژن آبله به عنوان یک عامل بیماریزای اولویت دار برای استفاده رزمی تاکید کرد.

روسیه در 24 فوریه (پنجم اسفند) در پاسخ به درخواست‌های جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» برای محافظت در برابر تشدید حملات نیروهای اوکراینی، با هدف پایان دادن به تهاجم 8 ساله «کی‌یف»، عملیات نظامی را در اوکراین آغاز کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: اوکراین روسیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *