ضرورت تعریف مرزهای ملی در فضای مجازی
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با اشاره بهضرورت تعریف مرزهای ملی در فضای مجازی، بومی شدن خدمات پایه را در این حوزه از ضروریترین اقدامات برشمرد و گفت: مدارس باید با تعصب و عرق ملی ارتباطات و فعالیتهای علمی و فرهنگی دانشآموزان را در بستر پیامرسانهای داخلی تعریف و پیگیری کنند.
خبرگزاری میزان -
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی گفت: با گذشت زمان و ورود نسل جدید تلفنهای همراه، حجم تولید و تبادل اطلاعات بهمراتب افزایشیافته است و سرویسها و خدمات گوناگون بهصورت شبانهروزی در اختیار عموم قرار گرفته و کاربران نقش تعیینکنندهای در تولید و توزیع محتوا پیدا کردهاند.
وی ادامه داد: با نگاهی به آینده میبینیم رشد فناوریها و همچنین همگرایی فنآوریها در عرصههای گوناگون در بستر فضای مجازی شرایط جدیدی را رقم خواهند زد و همه مسائل فردی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را تحت تأثیر قرار خواهند داد؛ لذا باید توجه داشته باشیم که آموزش، تربیت و مهارت افزایی نسل آینده متناسب با این تحولات برنامهریزی و تنظیم شود.
خوراکیان با اشاره به اینکه فضای مجازی مسئلهای جدا از فضای حقیقی نیست، گفت: فعالیتهای ما، کارهای فرهنگی، روابط خانوادگی، آموزش، بهداشت، خرید و فروش و ... همه اینها در بستر فضای مجازی اتفاق میافتد و بزرگترین اشتباه این است که بگوییم فضای مجازی جدا از فضای حقیقی است لذا برای تربیت نسل آینده باید مدلی متناسب با تأثیرات فضای مجازی طراحی شود.
وی با اشاره به فعالیتهای اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان و کار فرهنگی برای دانشآموزان اضافه کرد: در این برهه حساس شما باید شناخت کامل از دانشآموز داشته باشید و نیازهای مخاطب را بشناسید و ساختار انجمن اسلامی بهعنوان یک تشکل با سابقه و موفق را متناسب با شرایط جدید طراحی کنید بهگونهای که نوجوانان با تهدیدها و فرصتهای فضای مجازی آشنا شوند و بتوانند در ارتقای جامعه از این طریق نقشآفرینی کنند.
خوراکیان با اشاره به اهمیت تولید محتوای بومی متناسب با فرهنگ اسلامی - ایرانی، خاطرنشان کرد: دانشآموزان عضو انجمنهای اسلامی در صورتیکه مهارت لازم را کسب کنند و در فرایند یک ساختار و سازمان متناسب جانمایی شوند، میتوانند بهعنوان یک جریان گسترده، بهروز و فعال به تولید محتوا در فضای مجازی بپردازند و بخش مهمی از نیاز محتوایی کشور را در این زمینه به شایستگی پوشش دهند.
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با اشاره بهضرورت تعریف مرزهای ملی در فضای مجازی، بومی شدن خدمات پایه را در این حوزه از ضروریترین اقدامات برشمرد و اضافه کرد: مدارس باید با تعصب و عرق ملی ارتباطات و فعالیتهای علمی و فرهنگی دانشآموزان را در بستر پیامرسانهای داخلی تعریف و پیگیری کنند.
به گزارش گروه جامعه ، امیر خوراکیان معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی در دومین نشست مسئولین اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان در جمع مسئولین اتحادیه سراسر کشور اظهار کرد: امروز برنامهریزی برای تربیت نسل آینده بدون توجه به آثار و ویژگیهای فضای مجازی مقدور نیست.
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی گفت: با گذشت زمان و ورود نسل جدید تلفنهای همراه، حجم تولید و تبادل اطلاعات بهمراتب افزایشیافته است و سرویسها و خدمات گوناگون بهصورت شبانهروزی در اختیار عموم قرار گرفته و کاربران نقش تعیینکنندهای در تولید و توزیع محتوا پیدا کردهاند.
وی ادامه داد: با نگاهی به آینده میبینیم رشد فناوریها و همچنین همگرایی فنآوریها در عرصههای گوناگون در بستر فضای مجازی شرایط جدیدی را رقم خواهند زد و همه مسائل فردی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را تحت تأثیر قرار خواهند داد؛ لذا باید توجه داشته باشیم که آموزش، تربیت و مهارت افزایی نسل آینده متناسب با این تحولات برنامهریزی و تنظیم شود.
خوراکیان با اشاره به اینکه فضای مجازی مسئلهای جدا از فضای حقیقی نیست، گفت: فعالیتهای ما، کارهای فرهنگی، روابط خانوادگی، آموزش، بهداشت، خرید و فروش و ... همه اینها در بستر فضای مجازی اتفاق میافتد و بزرگترین اشتباه این است که بگوییم فضای مجازی جدا از فضای حقیقی است لذا برای تربیت نسل آینده باید مدلی متناسب با تأثیرات فضای مجازی طراحی شود.
وی با اشاره به فعالیتهای اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان و کار فرهنگی برای دانشآموزان اضافه کرد: در این برهه حساس شما باید شناخت کامل از دانشآموز داشته باشید و نیازهای مخاطب را بشناسید و ساختار انجمن اسلامی بهعنوان یک تشکل با سابقه و موفق را متناسب با شرایط جدید طراحی کنید بهگونهای که نوجوانان با تهدیدها و فرصتهای فضای مجازی آشنا شوند و بتوانند در ارتقای جامعه از این طریق نقشآفرینی کنند.
خوراکیان با اشاره به اهمیت تولید محتوای بومی متناسب با فرهنگ اسلامی - ایرانی، خاطرنشان کرد: دانشآموزان عضو انجمنهای اسلامی در صورتیکه مهارت لازم را کسب کنند و در فرایند یک ساختار و سازمان متناسب جانمایی شوند، میتوانند بهعنوان یک جریان گسترده، بهروز و فعال به تولید محتوا در فضای مجازی بپردازند و بخش مهمی از نیاز محتوایی کشور را در این زمینه به شایستگی پوشش دهند.
معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با اشاره بهضرورت تعریف مرزهای ملی در فضای مجازی، بومی شدن خدمات پایه را در این حوزه از ضروریترین اقدامات برشمرد و اضافه کرد: مدارس باید با تعصب و عرق ملی ارتباطات و فعالیتهای علمی و فرهنگی دانشآموزان را در بستر پیامرسانهای داخلی تعریف و پیگیری کنند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *