کیفیت آموزش در مدارس عشایر بیش از دیگر مدارس است/کمبود امکانات محدودیتی برای آموزش ندارد
محمدرضا سیفی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: وجود محرومیت در برخی مناطق به معنای دور ماندگی ساکنین از تکنولوژیهای روز نیست. این درحالی است که نه تنها کمبود برخی از امکانات منجر به عقب افتادن دانش آموزان از پیشرفتهای الکترونیکی نشده بلکه از ظرفیتهای موجود و امکانات کم، به بهترین نحو ممکن استفاده میشود.
وی افزود: همیشه تاریخ گویای واقعیتها است براین اساس در سال ۱۳۰۵ اولین دارالتربیه عشایری برای اطفال عشایر در خرم آباد که این امر نشان دهنده قدمت پیشرفتهای فرهنگی و تکنولوژی در بین عشایر چقدر عمق دارد.
در سال ۱۳۳۰ پروفسور حسابی وزیر فرهنگ (آموزش و پرورش) دکتر مصدق نخستین مدارس عشایری سیار را در استان کهگیلویه و بویراحمد تاسیس کرد. کمبود و حداقلی بودن امکانات در این مناطق یک واقعیت است، اما محرومیت کامل از تکنولوژی یک تصور اشتباه است.
سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر کشور خاطر نشان کرد: در شرایطی که با محدودیت امکانات تحصیلی در مناطق محروم روبرو هستیم، اما کیفیت آموزش در این مناطق در سطح بالایی قرار دارد و سالانه درصد بالایی از قبول شدگان برتر کنکور سراسری به دانش آموزان این مناطق اختصاص مییابد. این در حالی است با اینکه بیش از یک سال است مکاتبات مختلف با مسولین داشتیم متاسفانه هیچ سهمیه خاصی برای این دانش آموزان در نظر گرفته نشده است.سطح مطالعه در این مناطق بیش از شهرهای دیگر بوده و امسال ۵۷۲ نوع کتاب به مدارس این مناطق ارسال شده است.
وی عنوان کرد: در حال حاضر هر ۳۴ دانش آموز عشایر، به یک رایانه دسترسی دارند که با وجود کمبودها، از حداقل امکانات موجود در این مناطق به بهترین نحو استفاده میشود. تعداد کتابخانههای مناطق محروم از ۹۴۶ امسال به ۱۳۵۷ عدد رسیده است.
سیفی در پایان اذعان داشت: ۱۰ درصد معلمان عشایر دارای مدرک لیسانس و ۶۸ درصد با مدرک تحصیلی فوق لیسانس مشغول به تدریس در مناطق محروم هستند.
انتهای پیام /