کیایی 80 درصد از نگارش سریال خوش‌نام را پشت سر گذاشت/تحویل لانه زنبور به شورای صدور پروانه نمایش

8:30 - 07 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۲۰۹۵
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
بازیگر سریال پرده نشین گفت: در فیلم سینمایی "لانه زنبور" نیز هم بازی می کنم و هم نویسندگی آن را بر عهده داشته ام، در حال حاضر مراحل صداگذاری و موسیقی "لانه زنبور" سپری شده و این هفته به شورای پروانه نمایش ارائه می شود.

محسن کیاییمحسن کیایی بازیگر و فیلمنامه نویس سینما و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی ، درباره آخرین فعالیت های خود در عرصه بازیگری گفت: در حال حاضر مشغول نگارش یک سریال تلویزیونی به نام "خوش نام" هستم که 80 درصد از نگارش این سریال را پشت سر گذاشته و به زودی پایان آن را رقم می زنم.

وی افزود: در فیلم سینمایی "لانه زنبور" نیز هم بازی می کنم و هم نویسندگی  آن را بر عهده داشته ام، در حال حاضر مراحل صداگذاری و موسیقی "لانه زنبور" سپری شده و این هفته به شورای پروانه نمایش ارائه می شود.

کیایی درباره وضعیت فیلمنامه نویسی در سینمای امروز اظهار کرد: وضعیت فیلمنامه نویسی نسبت به گذشته بهتر شده است و اهمیت بیشتری به آن داده می شود. فیلمنامه رکن اصلی هر اثر نمایشی است، به همین خاطر باید زمان، ‌پول و اهمیت بیشتر به فیلمنامه تعلق گیرد تا حداقل 50 درصد از روند ساخت یک اثر تحقق یابد.

این بازیگر درباره  تغییر متن اصلی یک فیلمنامه با اثری که تولید می شود افزود: چنین تغییری به وجود نمی آید مگر این که کارگردان و فیلمنامه نویس هماهنگ باشند تا چنین اتفاقی بیفتد چراکه براساس متن، فیلم ساخته می شود و به طور کلی دخل و تصرف بدون اجازه فیلمنامه نویس غلط است.

بازیگر "بارکد" ادامه  داد: فیلمنامه نویس متن را از دیدگاه خود نوشته است و زمانی که به مرحله تولید می رسد کارگردان بر اساس ذهن خود و جهان بینی‌اش آن را می سازد، بنابراین طبیعی است که تغییراتی در آن به وجود خواهد آمد، برای رفع چنین وضعیتی باید فیلمنامه نویس و کارگردان در یک خط فکری باشند تا اثر نوشته شده به درستی تولید شود.

کیایی درباره حضور فیلمنامه نویس در پروسه تولید یک اثر نیز بیان کرد: نیاز نیست فیلمنامه نویس در پروسه تولید حضور داشته باشد بلکه باید در زمان انتخاب کارگردان به این مسائل فکر کند چون کارگردان وقتی ساخت اثر را بر عهده بگیرد بر اساس جهان بینی خود آن را می سازد. 

وی ادامه داد: فکر، نگاه به فیلمنامه، جهان بینی کارگردان و حتی انتخاب بازیگر، متن فیلمنامه را به طور کلی تغییر می دهد اما در حقیقت  زمانی که فیلمنامه نویس و تهیه کننده در جستجوی کارگردان هستند باید دقت لازم را در انتخاب داشته باشند که چه کسی انتخاب شود تا ناگهان فیلمنامه ای کمدی تحویل کارگردانی که کمدی بلد نیست داده نشود چون در نتیجه این اتفاق آن چیزی که باید خلق می شد از بین رفته و با شکست مواجه خواهد شد.

کیایی خاطر نشان کرد: بنابراین مرحله‌ای که کارگردان و فیلمنامه نویس هم نظر و همفکر باشند بهترین شرایط برای تولید یک اثر رقم می خورد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *