درامد ۸۵۰ میلیارد تومانی شرکت پست در سال ۹۵/ تلاش برای بهبود ارائه خدمات ارتباطی در ایام اربعین
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، محمدجواد آذری جهرمی در مراسم گرامیداشت روز جهانی پست و رونمایی از پروژه های هوشمندسازی،عمرانی و خدمات جدید بیان کرد:حجم بازار در آمدی شرکت ملی پست در سال ۹۲ ،۳۵۰ میلیارد تومان بود که این رقم در سال ۹۵ به ۸۵۰ میلیارد تومان رسید.
وی در ادامه به مقایسه درامد شرکت ملی پست ایران و آلمان پرداخت و گفت: میزان درامد شرکت پست المان در حدود ۶۸ میلیارد دلار محاسبه شده که دلیل این شکاف اختلافی را حجم تجارت و کسب و کار در صنایع و نوع خدمات در کشور می دانیم.
آذری جهرمی در ادامه به پتانسیلهای موجود در شرکت ملی پست ایران اشاره و بیان کرد: با تحقیقات اولیه دریافتیم تنها در خدمات پیک موتوری میتوانیم بازار دو میلیارد دلاری داشته باشیم که این به معنای ده برابر شدن ثروت و ایجاد اشتغال و رفاه است،در همین راستا به دنبال فعالسازی دو اپراتور خصوصی در حوزه پست کشور طی برنامه 100 روزه هستیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص وظایف حوزه پست گفت: بهبود زیرساختهای پستی، گسترش دولت الکترونیک، افزایش بهرهوری، تلاش برای افزایش رفاه پرسنل و رسیدگی به حقوق مردم و حقوق شهروندی از نمونه وظایف محول شده به پست جمهوری اسلامی است.
وی در ادامه تصریح کرد: باید در تلاش باشیم با افزایش کیفیت خدماترسانی در سبب جذب اعتماد مردم گام برداریم که این امر به افزایش درآمد این شرکت کمک خواهد کرد و امیدواریم با اجرایی کردن ایدههای نوین در سال آینده حجم بازار پستی ایران را در کمترین شرایط بتوانیم دوبرابر کنیم.
آذری جهرمی در ادامه به پروژههای افتتاح شده در روز جاری اشاره کرد و گفت: با کاهش زمان سیستم پرداخت جریمه از چندین ماه به 48 ساعت مشتریانی که محصولات آنها در شرکت پست آسیب دیده میتوانند با مکانیزم جدید غرامت خود را ظرف دو روز کاری دریافت کنند. همچنین بخش عمدهای از رونماییهای جدید مربوط به مراکز تجاری کشور میشود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص خدمات ارائه شده از سوی این وزارتخانه برای ایام اربعین و زائرین شهر کربلای معلی گفت: در این راستا کارگروه اربعین تشکیل شده تا با استفاده از تجربیات سالهای گذشته بتوانیم خدماتدهی خود را بهبود بخشیم. گفتنی است در این راستا ارائه خدمات به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم میَشود.
وی افزود: بهطور قطع ارائه خدمات در زمان کوتاه و با تراکم بالا بهآسانی صورت نمیگیرد ولی با این شرایط با کشور عراق توافقاتی صورت گرفته تا خدماتدهی خود را در مسیر زائرین ارتقاء دهند و مشکلات قطعی تلفن در مسیر نجف به کربلا به حداقل برسد.
آذری جهرمی عنوان کرد: برای خدماتدهی در مدت کوتاه یک هفته یا ده روز سرمایهگذاری در کشور عراق توجیه اقتصادی ندارد ولی با تمام این شرایط با مکاتبات صورت گرفته در راستای بهبود ارائه خدمات هستیم. گفتنی است خدمات تشویقی نیز معرفی شده که مردم میتوانند با بررسی پکیجهای ارائه شده مقرونبهصرفهترین پکیج را انتخاب کنند و البته به این نکته توجه داشته باشند که سرویس دیتا سرویسی گران است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص برخورد با پیامکهای تبلیغاتی گفت: باید به این نکته توجه داشت که پیامکهای تبلیغاتی فعالساز کسبوکاری نوپا هستند که ما نباید بدون ارائه راهحل تنها جلوی فعالیت آنها را ببندیم ولی با این شرایط با هر نوع مزاحمت در کشور برخورد میشود به همین دلیل در طی راهاندازی سامانه 195 تا پایان مهرماه هستیم تا از این طریق مخاطبین پیامکهای تبلیغاتی آزاردهنده خود را به این سامانه ارسال کنند و در نهایت با پردازش آنها با این پیامکها برخورد شود.
وی افزود: از سوی سازمان تنظیم مقررات تقاضا تدوین بسته هایی برای اطلاع رسانی به مردم هستیم که در یکی از آنها با اجازه مردم و دادن مشوقهای لازم و آگاه سازی، این امکان را برای کسب و کارهایی که کار فراهم می کنیم.
انتهای پیام/