با اجرای سند تحول بنیادین، بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش حل میشود
به گزارش گروه جامعه ،سید محمد بطحایی در نهصد و چهل و هفتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش اظهارکرد: بخش بزرگی از نقدها و انتقادها از آموزش و پرورش به این خاطر است که نتوانسته ایم مفاد سند تحول را پیاده و اجرایی کنیم.
وزیرآموزش و پرورش با تاکید بر این که تحول در نظام آموزش و پرورش در دو بعد شکل میگیرد، گفت: یک بعد در حوزه محتوا و متن است به نوعی که بتوانیم پاسخگوی نیازهای جامعه باشیم و بخش دیگر تحول نیز که ناظر بر اصلاح روش هاست، به این شکل خواهد بود که بتوانیم روش اداره آموزش و پرورش را تغییردهیم.
بطحایی با بیان این که مدرسه باید کانون فرهنگی و تربیتی باشد، خاطرنشان کرد: مدرسه کانون و محور اساسی تعلیم و تربیت است و امکانات بیرون آموزش و پرورش باید مکمل و عامل جنبی و تکمیلی این موضوع باشد درحالی که امروز برعکس شده است و این مساله باید تصحیح شود.
مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در آغاز این جلسه با تبریک انتخاب جناب آقای دکتر بطحایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش و با گرامیداشت بهار تعلیم و تربیت، هفته دفاع مقدس و ایام محرم، گفت: زیر نظام مدیریت و راهبری از اصلیترین و محوریترین زیر نظامهای سند تحول بنیادین است و به نوعی به همه ابعاد و بخشهای مرتبط با سند تنه میزند و ارتباط مستقیم و غیر مستقیم با همه آنها دارد. به این خاطر باید آن را بسیار جدی و مجکم گرفت.
وی تصریح کرد:سعی شده است که در تدوین و تولید زیر نظام ها، انسجام، درهم تنیدگی و امانتداری به اصول و مبانی سند حفظ و تقویت شود.