دیلی تلگراف: انگلیس عملیات سری در "افغانستان" انجام می‌دهد

10:13 - 08 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۳۸۶۱
دیلی تلگراف در مقاله ای فاش کرده است که ارتش انگلیس، در پی قدرت گرفتن طالبان و فعالیت‌های داعش در افغانستان، در حال طرح عملیات های ویژه و مخفیانه در این کشور است.

به گزارش سرویس بین الملل   دیلی تلگراف در مقاله‌ای فاش کرده است که ارتش انگلیس، در پی قدرت گرفتن طالبان و فعالیت‌های داعش در افغانستان، در حال طرح عملیات‌های ویژه و مخفیانه در این کشور است.

دیلی تلگراف نوشت که این تصمیم انگلیس پس از آن اتخاذ شد که آمریکا نیز چنین برنامه های نظامی را در افغانستان دارد و این عملیات‌ها بدون هماهنگی دولت افغانستان و به صورت کاملا سری و مخفیانه انجام می‌گیرد.

گفته می‌شود که این عملیات‌ها برای مدتی نامحدود برنامه‌ریزی و زمان بندی خاصی ندارد و قبلا نگرانی‌هایی از بابت قدرت گرفتن طالبان و داعش در افغانستان بود اما انگلیس در استراتژی جدید، قرار نیست دولت افغانستان را در جریان قرار دهد.

ترور رهبران داعش و طالبان در پاکستان و افغانستان از برنامه‌هایی است که قرار است نیروهای ویژه انگلیسی آن را انجام دهند و دیلی تلگراف در توضیح اینکه چرا دولت افغانستان و نیروهای امنیتی افغانستان نباید از جزییات این عملیات‌ها با خبر شوند گفت که به نظر می‌رسد انگلیس دیگر اعتمادی به ارگان‌های دولتی افغانستان ندارد.

جمهور نوشت: انگلیس ظرف ۱۶ سال جنگ افغانستان، نزدیک به ۵۰۰ کشته داده که نسبت به جنگ عراق، به مراتب بالاتر است و از بین کشورهای مختلف، انگلیس بیش از ۵۰ میلیارد دلار را در این کشور هزینه کرده است که از نظر مردم انگلیس، دستاورد ملموسی را در بر نداشته است.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *