مقام اماراتی: خواهان نظارت غربی ها بر رفتار "قطر" هستیم

21:21 - 28 خرداد 1396
کد خبر: ۳۲۰۱۴۰
همزمان با تشدید تنش میان امارات و عربستان سعودی از یک سو و قطر از سویی دیگر، وزیر مشاور در امور خارجه امارات بار دیگر ضمن متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم خواهان نظارت کشورهای غربی بر رفتار دوحه شد .

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری مقام اماراتی: خواهان نظارت غربی ها بر رفتار میزان به نقل از نشریه القبس، انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات ساعتی پیش در گفت وگویی مطبوعاتی با اشاره به ادامه روند بحران سیاسی در روابط با قطر گفت: امارات از کشورهای غربی می خواهد تا به صورت دقیق سیاست ها و رویکردی قطر را تحت نظارت قرار دهند و منابع مالی که این کشور در خارج هزینه می کند، کنترل کنند.
 
وی با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم گفت: قطر باید برای اعمال هرگونه تغییری در شرایط کنونی حمایت های خود را از گروه های اسلامگرا متوقف کند و دست از حمایت گروه های اخوان المسلمین حماس و القاعده بردارد .
 
قرقاش همچنین با ادعای اینکه عربستان هیچ گاه از گروه های تروریستی حمایت نکرده است، گفت : امارات تا زمانی که دوحه به این رویکرد سیاسی ادامه دهد به تحریم دوحه ادامه خواهد داد .
 
عربستان پیش از این امکان هرگونه میانجی گری میان ریاض با دوحه را رد کرده بود. عربستان به همراه امارات، بحرین، مصر، دولت شرق لیبی،جزایر مالدیو و رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن روابط سیاسی خود را با قطر قطع کردند.
 
اظهارات منتسب به شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر علیه سیاست های منطقه‌ای عربستان سعودی با واکنش شدید رسانه‌های گروهی و مقام‌های ریاض و ابوظبی علیه وی، همراه شده است.
 
این اظهارات که یک روز پس از سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ریاض صورت گرفت و نشانه وجود اختلاف عمیق میان قطر و عربستان در مورد سیاست‌های منطقه‌ای 2 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس است، دستاوردهای آل سعود از مانور سیاسی در اجلاس ریاض را تحت الشعاع قرار داد.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *