وزارت بهداشت بیشترین نقش در واقعی سازی تعرفهها و حمایت از مردم داشته است
سخنگوی وزارت بهداشت گفت:اگرچه فرآیند تعیین تعرفه خدمات پزشکی فرآیندی پیچیده و زمان بر است، ولی مکانیسم تعیین تعرفه شفاف و تابع عوامل قانونی و اقتصادی مربوطه است و هیچ نیازی به فضاسازی در این زمینه نیست.
خبرگزاری میزان - به گزارش گروه جامعه ، ایرج حریرچی گفت: هر ساله برای تعیین تعرفه خدمات پزشکی دبیرخانه شورای عالی بیمه مستقر در وزارت رفاه اقدامات کارشناسی لازم را انجام میدهد و بعد از تصویب در شورای عالی بیمه، میزان تعرفه خدمات پزشکی در هیئت وزیران نهایی میشود، ولی متاسفانه در طی بیش از ده سال گذشته معمولا اعلام تعرفهها با تاخیر مواجه بوده است.
قائم مقام وزارت بهداشت افزود: وزارت بهداشت دارای یک رای از ۹ رای شورای عالی بیمه است، ولی همواره تلاش کرده است که هم تعرفههای واقعی مطابق با قیمت تمام شده خدمات در مقطع زمانی قانونی و قبل از شروع سال تعیین شوند و هم بیشترین حمایت از مردم در مقابل مخاطرات مالی ناشی از بیماریها حاصل شود.
حریرچی افزود: برای سال ۹۶ هم وزارت بهداشت و هم سازمان نظام پزشکی از آذر ماه سال گذشته پیشنهاد خود را ارائه نموده اند و با توجه به ضرر و زیانی که تاخیر اعلام تعرفه برای ارائه کنندگان خدمات اعم از بستری و سرپایی ایجاد میکند، تسریع تصویب تعرفه از شورای عالی بیمه و انجام اقدامات بعدی به طور مستمر مورد درخواست و پیگیری از طرف این وزارتخانه بوده است.
وی تاکید کرد: گرچه فرآیند تعیین تعرفه خدمات پزشکی فرآیندی پیچیده و زمان بر است، ولی مکانیسم تعیین تعرفه شفاف و تابع عوامل قانونی و اقتصادی مربوطه است.
حریرچی اضافه کرد: نظرات ارائه کنندگان خدمات اعم از پزشکان، داروسازان، پیراپزشکان و کارشناسی آنها در مورد تعیین قیمت تمام شده خدمات بسیار مهم و اثر گذار است، ولی هیچ نیازی به فضاسازی در این زمینه نیست و خبرسازی هایی که بعضا برای مقاصد خاص انتخاباتی صنفی انجام میشود تاثیر مثبتی در انجام فرآیندهای قانونی نخواهد گذاشت، ضمن اینکه به نوعی تشویش اذهان همکاران و خدشه به صلاحیت حرفهای اشاعه دهندگان این شایعات هم تلقی میشود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *