فولکس نیامده مات شد/ سرنوشت حضور فولکس واگن در بازار خودرو ایران
اگرچه طی یک سال گذشته اخبار زیادی در مورد عقد قرارداد فولکس واگن آلمان با یکی از خودروسازان بخش خصوصی کشور منتشر شده، با این حال گویا خودروساز آلمانی هنوز تصمیمی قطعی برای تولید محصولات خود در ایران نگرفته است.
خبرگزاری میزان -
هرچند فولکسیها ابتدا به سراغ خودروسازان نیمه دولتی رفته و حتی صحبت هایی مبنی بر همکاری مشترک میان آنها و ایران خودرو بر سر زبانها افتاد، با این حال این غول آلمانی در نهایت از چراغ خودروسازان خصوصی بیرون آمد.
طبق اخبار تایید شده، فولکس با گروه صنعتی ماموت بر سر همکاری مشترک به توافق رسیده و طرف ایرانی حتی نمایندگی واردات محصولات این شرکت را نیز اخذ کرده است.
یک منبع آگاه در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز اگرچه ارتباط فولکس و ماموت را تایید میکند، با این حال میگوید خودروساز آلمانی به این راحتی با ماموت قرارداد نخواهد بست.
به گفته وی، مذاکراتی میان دو طرف انجام شده، اما عقد قرارداد همکاری مشترک به این راحتی نبوده و گاهی برای به توافق رسیدن بر سر برخی کلمات در طول مذاکره، ساعتها وقت صرف میشود.
به گزارش گروه اقتصاد ، فولکس واگن یکی از خودروسازان بزرگ جهان به شمار میرود که ماه هاست زمزمه حضورش در صنعت خودرو کشور به گوش میرسد، با این حال هنوز قراردادی را در ایران امضا نکرده است.
پس از توافق هستهای و برجام، برخی خودروسازان جهان برای حضور در ایران یا برقراری دوباره ارتباط شرکتهای داخلی، ابراز تمایل کردند و در این بین، خبرهایی مبنی بر آمدن فولکس واگن به ایران نیز شنیده شد.
هرچند فولکسیها ابتدا به سراغ خودروسازان نیمه دولتی رفته و حتی صحبت هایی مبنی بر همکاری مشترک میان آنها و ایران خودرو بر سر زبانها افتاد، با این حال این غول آلمانی در نهایت از چراغ خودروسازان خصوصی بیرون آمد.
طبق اخبار تایید شده، فولکس با گروه صنعتی ماموت بر سر همکاری مشترک به توافق رسیده و طرف ایرانی حتی نمایندگی واردات محصولات این شرکت را نیز اخذ کرده است.
یک منبع آگاه در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز اگرچه ارتباط فولکس و ماموت را تایید میکند، با این حال میگوید خودروساز آلمانی به این راحتی با ماموت قرارداد نخواهد بست.
به گفته وی، مذاکراتی میان دو طرف انجام شده، اما عقد قرارداد همکاری مشترک به این راحتی نبوده و گاهی برای به توافق رسیدن بر سر برخی کلمات در طول مذاکره، ساعتها وقت صرف میشود.
گفته میشود یکی از مشکلات بزرگ میان دو طرف، میزان داخلی سازی خودروهای فولکس واگن در ایران است، چه آنکه الزامات وزارت صنعت، معدن و تجارت بر داخلی سازی ۴۰ درصدی تاکید دارد و نظر فولکسی چیزی غیر از این است.
منبع: خودروکار
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *