مشکلات جسمی که با انجام بازی‌های رایانه‌ای دچار آن می‌شوید

20:30 - 11 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۴۳۴۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، عدم تمرکز و توجه کودکان و نوجوان در یادگیری دروس، اختلالات قامتی نظیر قوز کردن، درد‌های مزمن نظیر گردن درد و کمردرد را از مهمترین مشکلاتی که انجام بازی‌های رایانه ای برای افراد به وجود می‌آورند، برشمرد.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، ابوالحسنی، متخصص پزشکی ورزشی، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان این مطلب که با گسترش تکنولوژی، حذف بازی‌های رایانه‌ای و منع آن برای افراد امری ناشدنی است، در سخنانی اظهار کرد:  انجام بازی های رایانه ای مستلزم این است که افراد ساعاتی طولانی بی تحرک باشند. بی تحرکی در هر مقطع سنی مضر است. بی تحرکی باعث بروز بسیاری از مشکلات نظیر اختلالات قلبی و عروقی و اختلالاتی در سیستم اسکلتی عضلانی افراد میشود و دردهای مزمن ایجاد خواهد کرد. همه این‌ها ممکن است به مرور زمان ایجاد شود؛ نظیر اختلالات در ساختار یا قامت بچه‌ها در سنینی که در حال رشد هستند.
 
مشکلات جسمی انجام بازی های رایانه ای
 
وی به افراد توصیه کرد تا ساعت‌های خاص و محدود تری به انجام این بازی ها اختصاص دهند و حتما فعالیت ورزشی را در کنار این فعالیت داشته باشند.
 
این متخصص پزشکی ورزشی تصریح کرد: برخی از بازی‌های رایانه ای می‌توانند تحرک بیشتری برای افراد ایجاد کنند و شرایط بهتری نسبت به انجام بازیها در حالت نشسته دارند.
 
وی در پایان، عدم تمرکز و توجه کودکان و نوجوان در یادگیری دروس،  اختلالات قامتی  نظیر قوز کردن‌ ، درد‌های مزمن نظیر گردن درد‌ و کمردرد‌ و عادتی که به بی تحرکی میشود را از مهمترین مشکلاتی که انجام بازی های رایانه ای برای افراد به وجود می آورند، برشمرد.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *