فرهنگ سازی و حمایت از تولید داخل لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی
رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک گفت: فرهنگ سازی و نهادینه کردن حمایت از کالای داخلی مهمترین گام در تحقق اقتصاد مقاومتی است که این مهم با پشتیبانی مردمی و تولید کالای با کیفیت محقق خواهد شد.
به گزارش گروه اقتصاد به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک، ابولقاسم شیرازی گفت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی تولیدو اشتغال، اتحادیه پوشاک ضمن اعلام آمادگی برای توسعه تولید و اشتغال، مصمم است تا توسط 20 هزار بنگاه کوچک و زود بازده تحت پوشش با عزمی راسخ و در راستای تولید دانش بنیان، اشاعه فرهنگ و حمایت از پوشاک ایرانی در معرفی، رونق کسب و کار و توسعه صادرات پوشاک گام بردارد.
ابواقاسم شیرازی ضمن انتقاد از واردات بی رویه پوشاک و عدم نظارت لازم به این عرصه تصریح کرد: بیش از 3 میلیارد دلار حجم واردات پوشاک به کشورمان است که این به معنای از دست رفتن 385 هزار فرصت شغلی است.
بر این اساس واردات بی رویه انواع پوشاک سبب از بین رفتن فرصت های شغلی و اشتغال زایی برای جوانان شده است و اگر مسوولین از صنایع کوچک و زود بازده حمایت نکنند ، هنر ارزشمند طراحان و دوزندگان ایرانی به فراموش سپرده می شود.
این درحالیست که مبارزه با واردات و قاچاق بی رویه کالا، برند سازی پوشاک ایرانی ، برداشتن موانع تولید و عرضه پوشاک در کشور و مشوق های صادراتی باعث تسریع در دستیابی به جایگاه نخست اقتصادی منطقه و توسعه پایدار اقتصاد خواهد بود.
رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک تهران اظهار داشت : اصناف و بنگاه های زودبازده نقش بسیار مهمی در چرخه تولید ، رونق کسب و کار و اشتغال زایی دارند و متاسفانه حمایت های لازم از این قشر صورت نگرفته است.
شیرازی گفت : اقتصاد مقاومتی در پی کاهش وابستگیها به محصولات و خدمات خارجی و توسعه کشور است و ترجیح کالاهای داخلی بر اجناس خارجی یکی از مهمترین اقداماتی است که آحاد مردم باید از آن حمایت کنند. از این رو در سال گذشته اتحادیه پوشاک در جهت افزایش ظرفیت تولید و ساماندهی اشتغال ، طی تحقیقات و پژوهش های لازم با شناسایی سرمایه گذاران داخلی و معرفی به تولید کنندگان این حوزه اقدامات ارزشمندی انجام داد.
وی تحقق سیاست های اقتصادمقاومتی را در جامعه منوط به اهمیت دادن این موضوع در رسانه ها دانست و خاطرنشان کرد: رسانه ها با اشراف به داده ها و اطلاعات لازم این حوزه می توانند موجب فرهنگ سازی اقتصادمقاومتی در بین مردم باشند.
وی خاطرنشان کرد: برای دست یابی به اقتصاد مقاومتی نخست می بایست مدیریت فرهنگ سازی به جهت تغییرات متناسب و لازم از طریق مهندسی فرهنگ اقتصادی انجام گیرد تا جامعه درمسیری قرار گیرد که به دو اصل توانستن و مقاومت در برابر فشار برسد و شکل جدیدی از اقتصاد و تولید را سامان دهد که ضمن برآورده کردن همه نیازهای اساسی جامعه، در برابر هرگونه فشار سلطه گران و مستکبران مقاومت کند و از استقلال و خودکفایی بهره مند شود و به مسیر رشد و شکوفایی خود ادامه دهد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *