سرمایهگذاری 9 هزار میلیارد تومانی درمجموعه بنادر کشور
مدیر ایمنی شرکت فرودگاهها، با بیان اینکه ایران در رتبه دوم کشورهای خاورمیانه به لحاظ ممیزی ایکائو قرار دارد، گفت:بر اساس اطلاعات کسب شده از ۴ فرودگاه ایران، مشخص شد تمام معیارهای ایکائو در آنها رعایت شده و تنها جای SMS در آن خالی است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اقتصاد ، امیرحسین رحیمی در گردهمایی مدیران فرودگاهی و ستادی عنوان کرد: ایران در رتبه دوم کشورهای خاورمیانه به لحاظ ممیزی ایکائو قرار دارد. ایکائو برنامه های کوتاه، بلند و میان مدت برای ایمنی تا سال ۲۰۲۷ تعریف کرده است. بنابراین ما باید تا سال ۲۰۱۷ سامانه SMS را در فرودگاه ها مستقر کنیم.
وی با بیان اینکه از ۲۵ نوامبر سال ۲۰۰۵ سازمان هواپیمایی کشوری استقرار سامانه SMS را مطرح کرد، ادامه داد: امروز ایکائو دغدغه ای در آسمان ندارد و نخستین استراتژی و هدف آن ایمنی در باند است. در حوزه باند مخاطرات شامل مشکل در چرخ هواپیما، برخورد هواپیما در پارکینگ و خروج هواپیما از باند می شود.
به گفته مدیر ایمنی شرکت فرودگاه ها، ایکائو برنامه هایش را بر روی Run way متمرکز کرده است. بر اساس اطلاعات کسب شده از ۴ فرودگاه ایران، مشخص شد تمام معیارهای ایکائو در آنها رعایت شده و تنها جای SMS در آن خالی است.
وی با بیان اینکه هر چه گزارش از ایمنی بیشتر ارایه شود، ایمنی بیشتر ارتقاء می یابد. در واقع قلب ایمنی دیتا و IT است. گفت: مدیران فرودگاهها مسئول مستقیم ایمنی عملیات فرودگاهها هستند و می بایست در خصوص مسائل ایمنی پاسخگو باشند. متاسفانه برای استقرار سامانه SMS مشکلاتی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به عدم پذیرش مشکل دانست.
رحیمی با اشاره به اینکه دانشمندان حوزه ایمنی، مدیران ایمنی را به افسانه سزیف به دلیل فعالیت ذهنی و پایان ناپذیر بودن آن تشبیه می کنند، عنوان کرد: همواره هیچ مدیر ایمنی رضایت ۱۰۰ درصدی از کار خود ندارد. اگر فکر می کنید که ایمنی هزینه است قطعا در راه حادثه قدم برداشتید.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *