آموزش رسمی نقش زیادی درتربیت دانش‌آموز ندارد/ریاضی و شیمی وسیله است

16:20 - 26 دی 1395
کد خبر: ۲۶۷۸۸۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای جهان، دروسی مانند ریاضی و فیزیک وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف تربیتی جامعه است،‌ گفت: آموزش رسمی نقش چندانی در تربیت دانش‌آموز ندارد.


ناشناس
|
-
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
0
0
کی میخواید یه فکر درست و حسابی در مورد آموزش و پرورش بکنید؟ مثلا همین مطالبی که بعنوان درس فیزیک و شیمی بچه ها میخونن چون هیچ ذهنیتی در موردشون ندارن و نه آزمایشگاهی نه چیزی فقط یه مشت اصطلاحات و فرمول سخت که باید حفظ کنن و نمره بگیرن و برن و جالبه مثلا دو تا رشته تجربی و ریاضی داریم ولی اکثر درسها مشترکن عمومی تمام رشته ها هم که مشترکن . مثلا چه فرق مهمی دارن حالا این دو تا رشته؟ بخاطر یه کتاب زیست شده رشته تجربی . بعد هم مطالب تخصصی هست و مثلا فیزیک چه به درد یه رشته تجربی میخوره ؟این مال کسیه که بخواد این رشته رو تو دانشگاه ادامه بده . خیلی از درس ها بیخودی حجیم هستن و پر از مطالبی که به کار کسی نمیاد. خب کی اصلا تصمیم گرفته که چه مطالب و چه درس هایی باید تو فلان پایه تدریس بشه؟ چه استانداردی داره کتابا؟ فقط مدرسه شده پر از استرس درس های حجیم و نگرانی از تموم کردن به موقع کتاب .نه درست تدریس میشه نه رفع اشکال میشه.وقتی دیگه هست که معلم بخواد با بچه ها صحبت کنه؟ یا درس زندگی بده؟ همه تو زندگیشون گرفتاری دارن معلم ها هم همینطور اگه یه وقتی هم گیر بیارن میخوان از زندگی و بدبختیاشون برای بچه ها بگن که توجیه کنن حوصله ی بچه ها رو ندارن و انگار از زور بدبختی و ناچاری اومدن معلم شدن. جو مدرسه و کلاس ها همه استرس زاست و اصلا شور و نشاطی نداره اغلب بچه ها از مدرسه خوششون نمیاد و اشتیاقی ندارن به مدرسه رفتن.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *