رمز ماندگاری کاراکترها تبدیل شدن به کالای فرهنگی است
هادی محمدیان گفت:ساخت کالاهای فرهنگی انیمیشن ها، تداوم کاراکتر را برای مخاطب بیشتر کرده به صورتی که آن را فراموش نمی کند .
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه فرهنگی ، هادی محمدیان نویسنده و کارگردان انیمیشن « شاهزاده روم » در گفت وگو با ستاد خبری دومین جایزه کالاهای فرهنگی در مورد تولید کالای فرهنگی هم سو با انیمیشن ها گفت:در تمام دنیا قبل از طراحی و ساخت انیمیشن به کالاهای فرهنگی مانند لوازم و التحریر، عروسک، لباس، بازی ، کتاب و... فکر و تولید می شود که پس از استقبال از انیمیشن با استفاده از این محصولات فرهنگی تداوم کاراکتر برای مخاطب بیشتر شده و آن را فراموش نمی کند.
محمدی ادامه داد:از آنجا که فیلم سینمایی به تنهایی یک محصول فرهنگی محسوب نمی شود سعی کردیم انیمیشن شاهزاده روم را با کیفیت تولید کرده و در اولین گام برای تولید کالای فرهنگی این انیمیشن تمام تلاش خود را به کار بردیم تا بتوانیم با اندوختن تجربه برای کارهای بعد عملکرد رضایت بخشی داشته باشیم .
وی در مورد سرپرستی تیم طراحی محصولات نوشت افزار این انیمیشن که در شهریور ماه 95در نمایشگاه نوشت افزار رونمایی شد اذعان کرد:طراحی برای کالای فرهنگی با انیمیشن متفاوت است و تلاش گروه برای طراحی متناسب با ذائقه مخاطب و بر اساس فرهنگ بومی و ایرانی-اسلامی بود اما لازمه موفقیت بیشتر ساخت انیمیشن ها و کالاهای فرهنگی مرتبط با آنهاست .
کارگردان « شاهزاده روم » افزود:در برخی موارد دیده ایم بدون معرفی قهرمانان به مخاطب، کالای فرهنگی تولید می شود و از آن استقبال مناسب نمی شود.کودکان با شناخت کاراکتر شاهزاده روم که یک میلیون و 100هزار نفر مخاطب داشت و مقام سوم پرفروش ترین فیلم سال را به دست آورد ، کالای فرهنگی آن را انتخاب و استفاده می کنند.
وی با توجه به استقبال مخاطبان از کالاهایی فرهنگی انیمیشن « شاهزاده روم » گفت:مردم ایران به ما ثابت کردند که علاقمند به مصرف کالای فرهنگی همسو با فرهنگ خود هستند .
گفتنی است جشنواره دومین جایزه کالاهای فرهنگی با محوریت الگوی ایرانی-اسلامی از 20 الی 22 دی ماه سال جاری با همکاری موسسه پارپیرار در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *