مسئولیت حمله به کاروان کمک‌های انسانی در حلب متوجه مسکو و دمشق نیست

14:48 - 01 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۳۹۰۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در واکنش به حمله عناصر تروریست به کاروان کمک‌های انساندوستانه در سوریه گفت:حمله به کاروان کمک‌های انساندوستانه در حومه حلب کاملا مشکوک است و مسئولیت آن متوجه مسکو و دمشق نیست.
مسئولیت حمله به کاروان کمک‌های انسانی در حلب متوجه مسکو و دمشق نیستبه گزارش گروه سیاسی ، حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل امروز (پنجشنبه) در واکنش به حمله به کاروان انساندوستانه در کشور سوریه اظهار کرد: باید مکانیزم مناسبی بین دولت سوریه و سازمان ملل در ارسال امن کمک های انساندوستانه ایجاد شود تا گروه های مسلح بی‌مسئولیت و تروریست‌ها قادر به تکرار چنین فجایعی نباشند.

وی با بیان اینکه دولت سوریه در ارسال کمک های انساندوستانه در حلب و سراسر کشور جدی است، تصریح کرد: حمله به کاروان کمک های انساندوستانه در حومه حلب کاملا مشکوک است و مسئولیت آن متوجه مسکو و دمشق نیست.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل یادآور شد: برخی طرفها با پیگیری چنین سناریوهای ساختگی در صدد تضعیف حاکمیت و نقض تمامیت ارضی سوریه هستند.

سه روز پیش یک کاروان کمک های انسانی سازمان ملل در حلب شرقی به طور مشکوکی هدف حمله قرار گرفت که بر اثر آن 20 نفر از رانندگان کامیون ها و افراد همراه آنها کشته و 18 کامیون از 31 کامیون کاروان منهدم شد.

اطراف شهر حلب به عنوان دومین شهر بزرگ سوریه و پایتخت اقتصادی این کشور در ماه های اخیر شاهد درگیری های شدید بین تروریست ها و نیروهای مسلح سوریه است.

تروریست ها با حمله به کاروان کمک های انساندوستانه مانع از رسیدن این کمک ها به مردم نیازمند و در محاصره عناصر مسلح شدند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *