رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رونق بازار سرمایه در پی بهبود گزارشات سه‌ماهه شرکت‌ها

9:00 - 07 مرداد 1395
کد خبر: ۲۰۲۸۵۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
صنایع وابسته به قیمت‌های جهانی نسبتا عملکرد مناسب تری را در صورت‌های مالی خود ارائه کردند که این موضوع نیز بر رونق این روزهای بازار سرمایه بی تاثیر نبوده است.
به گزارش ، شاخص کل بورس تهران در شروع دومین ماه تابستان و در اولین هفته‌ی مرداد ماه جاری افزایش حدود 420 واحدی داشت و در کانال 74 هزار و 934 واحدی  متوقف شد.

بعلاوه بیشترین تأثیر مثبت  بر شاخص را نماد فملی با 118 واحد، فولاد 85 واحد و بیشترین تأثیر منفی را نماد فارس با 45 واحد بر شاخص بورس گذاشتند. بیشترین تقاضا پس از اوراق مشارکت شهرداری سبزوار را نماد خزامیا داشت و همچنین بیشترین عرضه  را نماد دعبیدی و شمواد داشتند.

همچنین آیفکس نیز با 6 واحد افزایش به رقم 793 واحد رسید که بیشترین تأثیر مثبت بر این نماگر را نماد هرمز و بیشترین تأثیر منفی را نیز نماد ارفع بر جای گذاشتند. در این روز نمادهای خودرویی با معاملات مثبتی همراه بودند. فلزات اساسی و لاستیک و پلاستیک  در اغلب نمادهای خود مثبت بودند.پالایشی‌ها و شیمیایی‌ها نیز  عمدتاً در حاشیه‌ی مثبت داد و ستد شدند.

فلزات اساسی نیز در اغلب نمادهای خود معاملات مثبتی داشتند. اما در گروه حمل و نقل تقریباً اغلب نمادها با معاملات منفی همراه بودند. در نهایت شاخص کل بورس تهران در آخرین روز معاملاتی هفته با شیب تندی با 726 واحد افزایش وارد کانال 76 هزار و 225 واحدی گردید.

*در معاملات طی هفته:

خودرویی‌ها در برخی روزها با معاملات منفی و در برخی روزها نیز با معاملاتی مثبت به کار خود پایان بخشیدند. همچنین گروه فلزات اساسی عمدتاً معاملات متعادلی را تجربه نمودند البته این گروه به دلیل افزایش قیمت جهانی فلزات گزارشات 3 ماهه‌ی مطلوبی را ارائه داند.

 همچنین شرکت فولاد هرمزگان جنوب در جدیدترین گزارش خود زیان هر سهم منتهی به  95 / 12 / 30 شرکت را مبلغ 14 ریال اعلام نموده است.شیمیایی‌ها و پالایشی‌ها نسبتاً متعادل داد و ستد شدند. نمادهای بانکی نیز اغلب متوقف بودند. بیمه‌ای ها نیز در این هفته معاملات قابل قبولی را به ثبت رساندند.

همچنین در گروه استخراج کانه‌های فلزی، نماد کگل مورد اقبال سرمایه گذاران قرار گرفته و این شرکت قصد دارد سرمایه خود را از مبلغ 24,000 میلیارد ریال به مبلغ 30,000 میلیارد ریال برساند که این افزایش سرمایه 6,000 میلیارد ریالی ( معادل 25 درصدی) از دو محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته انجام می‌پذیرد. شرکت موضوع افزایش سرمایه را اجرای طرح توسعه واحدهای تولید کنسانتره شماره 5، 6 و 7 (تأمین مخارج سرمایه‌ای باقی‌مانده و تأمین سرمایه در گردش)، تأمین مخارج سرمایه‌ای نوار انتقال گندله و اصلاح ساختار مالی عنوان کرد که از جمله خبرهای مهم گروه‌ها است.

بر این اساس، از جمله دلایل نوسانات مثبت و روند صعودی این روزهای بورس را می توان در رضایت نسبی سهامداران از مجامع و گزارشات سه ماهه دانست.

گفتنی است که مجامع امسال آن‌چنان که باید پربار و پر سود نبودند اما برنامه های توسعه‌ای شرکت‌ها تقریبا توانست نظر سهامداران را به خود جلب نماید ، از طرفی گزارشات سه‌ماهه شرکت‌ها وضعیت بهتری نسبت به فصل قبل داشتند بخصوص صنایع وابسته به قیمت‌های جهانی نسبتا عملکرد مناسب تری را در صورت‌های مالی خود ارائه کردند که این موضوع نیز بر رونق این روزهای بازار سرمایه بی تاثیر نبوده است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *