گشت نامحسوس نیروی انتظامی در صدد دخالت در زندگی مردم نیست/ در دور اول انتخابات مجلس صحت انتخابات درتمام شعب تایید شد

8:03 - 10 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۴۱۸۷
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
وزیر کشور گفت:در دور اول انتخابات مجلس صحت انتخابات درتمام شعب و تمام حوزه ها از جانب شورای نگهبان مورد تأیید قرار گرفت واین امر دال بر این است که انتخابات درسلامت برگزار شده است.
فراهانی 10به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دقایقی پیش در ستاد انتخابات کشور با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را آغاز می کنیم و امیدواریم خداوند متعال ما درپناه لطف و عنایت خود رهنمون دارد تا بتوانیم انتخاباتی قانونی، سالم ، باشکوه و در فضایی آرام و با امنیت برگزار کنیم.

وی در ادامه با اشاره به تأیید صحت انتخابات در مرحله اول در تمام شعب اخذ رأی گفت: با تأیید تمام شعبه ها در مرحله نخست انتخابات از بعد اجرایی و نظارتی یک بار دیگر بلوغ سیاسی مردم ما در عرصه واگذاری قدرت و در قالب مردم سالاری دینی به دنیا نشان داده شد.

وزیر کشور با قدردانی از همه افرادی که در مرحله اول انتخابات در ابعاد اجرایی، نظارتی ، امنیتی وانتظامی به برگزاری موفقیت آمیز انتخابات کمک کردند، تصریح کرد: انتخابات امروز در55حوزه انتخابیه و در121 شهر برگزار می شود و طی آن برای 68کرسی مجلس تعیین تکلیف می شود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه انتخابات امروز از ساعت 8 صبح تا 7 بعد از ظهر در جریان خواهد بود، گفت: اگر نیاز باشد زمان انتخابات امروز تمدید خواهد شد و از طریق وزارت کشور با هماهنگی شورای نگهبان مراتب این تمدید به استانها اعلام می شود.

وی با بیان اینکه طبق قانون زمان انتخابات باید تا ساعت 6 بعد از ظهر باشد، افزود: ما در انتخابات امروز با هماهنگی های صورت گرفته تصمیم گرفتیم تا انتخابات تا ساعت 7 بعد از ظهر ادامه داشته باشد و از مردم عزیز هم خواهش می کنیم که در ساعات اولیه و در طی روز به محل شعب اخذ رأی مراجعه کنند.

رحمانی فضلی در ادامه اظهار کرد: اگر حضور مردم در پای صندوق های رأی تا زمان رسمی و قانونی اعلام شده و یک ساعت تمدید احتمالی آن پررنگ باشد ما قول می دهیم که تا فردا ساعت 8 صبح نتایج آراء را اعلام کنیم.

وزیر کشور در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات یکی از کاندیداها حوزه انتخابیه تهران مبنی بر داشتن مستنداتی در رابطه با دخالت دولت درامر انتخابات گفت: در مسیر برگزاری انتخابات و پس از شمارش آراء مرتباَ از جانب همه کاندیداها مواردی مبنی بر تخلف نه از طرف دولت بلکه از طرف کلیه رقبای سیاسی به فرمانداری ها وهیات نظارت واصل می شود که تمام این موارد مورد بررسی قرار می گیرند.

وی با اشاره به شمارش مجدد آراء در برخی از حوزه های انتخابیه در دور اول انتخابات مجلس تصریح کرد: در دوراول انتخابات مجلس صحت انتخابات درتمام شعب و تمام حوزه ها از جانب شورای نگهبان مورد تأیید قرار گرفت واین امر دال بر این است که انتخابات درسلامت برگزار شده است.

رحمانی فضلی افزود: اگر دوستان مواردی را دارند که این موارد می تواند در چگونگی روند انتخابات مؤثر باشد می توانند مستندات آن را به وزارت کشور و شورای نگهبان ارائه دهند و این گونه موارد در قالب بررسی اعتبار نامه نمایندگان نیز در مجلس قابل رسیدگی است.

وزیر کشورتصریح کرد: مدارکی دالّ بر تخلف دستگاه های اجرایی در مرحله نخست انتخابات به دست وزارت کشور نرسیده است.

وی درادامه در پاسخ به سوالی پیرامون ابطال آرای یکی از کاندیداهای حوزه انتخابیه اصفهان از سوی شورای نگهبان و موضع وزارت کشور در این رابطه ، گفت: ما با شورای نگهبان در این خصوص اختلاف نظر  حقوقی داریم و طی نامه ای که به تمام اعضای شورای نگهبان و روسای قوا ارسال کرده ایم مستندات حقوقی خود را ارائه داده ایم.

وی ادامه داد: ما درنامه خود استدلال کرده ایم که نمی توان در حوزه انتخابیه ای که آرای آن شمارش شده و نتایج آن اعلام شده، یک نفر به تنهایی تأییدیه نگیرد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه شورای نگهبان معتقد است با استفاده از ظرفیت نظارت استصوابی اقدام فوق الذکر را انجام داده است، گفت: ما پیگیر این موضوع هستیم و نظرات خود را به مجلس و ریاست آن ارائه کرده ایم و رئیس محترم مجلس نیز در این زمینه نظراتی دارند.

وزیر کشور تأکید کرد: امیدواریم در رابطه با این موضوع امکان بازنگری از سوی شورای نگهبان با مستندات قانونی باشد.

وی درادامه در پاسخ به سوالی پیرامون گشت های نامحسوس نیروی انتظامی گفت: پرسنل به کار گرفته شده برای این طرح از افراد خارج از نیروی انتظامی نیستند و من اطمینان می دهم که این نیرو در صدد دخالت مستقیم در زندگی خصوصی مردم و یا اعمال نظرهای خارج از مراتب اداری نبوده و باید توجه داشت که مقوله امنیت وانتظامات در کشور ما پایه مردمی دارد.

رحمانی فضلی در پایان خاطر نشان کرد: طی پژوهش صورت گرفته توسط معاونت امور زنان وخانواده ریاست جمهوری یکی از سه مطالبه اصلی بانوان کشور ما تأمین و ارتقای امنیت اجتماعی بوده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *