رسیدگی به 94 درصد شکایت های مربوط به بهداشت محیط و حرفه ای
به گزارش گروه جامعه ، محراب آقازاده کل تماس های مردمی با سامانه را 10 هزار و 250 تماس عنوان کرد و گفت: از این تعداد، 2 هزار و 843 مورد شکایت ثبت شده است.
وی با بیان اینکه 94 درصد از شکایت های ثبت شده مورد رسیدگی قرار گرفته است، گفت: از بیش از 10 هزار تماس با سامانه 190 تعداد 5 هزار و 903 تماس اعم از مرتبط یا غیر مرتبط منجر به راهنمایی و مشاوره، آموزش یا ارجاع به خارج از بخشهای سازمان شده است.
محراب زاده در ادامه گفت: بیشترین شکایات وارده به ترتیب فراوانی مربوط به دانشگاه های علوم پزشکی مشهد، شهید بهشتی، اصفهان، ایران، شیراز و قم بوده و بیشتر مربوط به اصناف سلف سرویس و رستوران ها، اغذیه فروشی و ساندویچ و پیتزا، بقالی و سوپرمارکت، نانوایی، اماکن مسکونی و آشپزخانه (کترینگ) بوده است.
رئیس سامانه 190 در ادامه عدم رعایت نظافت عمومی محل کار، مواد غذایی غیر بهداشتی، دفع غیر بهداشتی فاضلاب، مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و وجود جسم خارجی در مواد غذایی پخته شده را به ترتیب بیشترین نوع درخواست تماس گیرندگان ذکر کرد و گفت: با واحدها و مراکز غذایی که مرتکب تخلف بهداشتی شده اند، برخوردهای قانونی لازم اعم از اخطار کتبی، معرفی به مراجع قضایی، رفع نقص، معدوم سازی کالا و مواد غذایی صورت گرفته است.