عناصر فتنه در حسینه ارشاد/شهرتی که دردسرساز شد

16:18 - 07 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۰۹۱۱
انتخابات امروز که کماکان در حال برگزاری است و لحظه به لحظه نیز بر تعداد رای دهندگان آن افزوده می‌شود، با حاشیه‌های جالب و خواندنی‌ای همراه است.
/////////////////-گروه سیاسی: فرآیند انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت 8 صبح امروز(جمعه 7 اسفند) در حالی در سراسر کشور آغاز شده است که گزارش‌های واصله حاکی از استقبال بالای  آحاد و اقشار مختلف مردم از این انتخابات است.

اما انتخابات امروز که کماکان در حال برگزاری است و لحظه به لحظه نیز بر تعداد رای دهندگان آن افزوده می‌شود، با حاشیه‌های جالب و خواندنی‌ای همراه است که در ادامه توجه شما مخاطبان را به آن جلب می‌کنیم.

حضور پررنگ نمازگزاران در شعب مستقر در مصلای تهران


جمع بسیاری از نمازگزاران تهرانی در مصلای تهران با حضور در شعب اخذ رای مستقر قبل از آغاز برگزاری نماز جمعه رای های خود را به صندوق انداختند .

گفتنی است نمازگزاران بسیاری با اعلام این مطلب به خبرنگار میزان اطلاع دادند که به علت صفوف فشرده شعب اخذ رای بعداز برگزاری نماز اقدام به این کار خواهند کرد.

زهرا رحیمی یک رای اولی متولد 1375 است وی می گوید از شوق اینکه برای اولین رای خواهم داد از ساعت 9 صبح در مصلای تهران حضور پیدا کرده ام دوست زهرا ملیکا قاری هم 19 سال دارد وی در پاسخ به میزان می گوید از اینکه از این سال در سرنوشت کشورم دخالت می کنم خیلی خوشحال هستم امیدوارم شناسنامه ام از این بعد پر از این مهره ها باشد.

نسرین عاطفی کارشناس مطالعات زنان دبیر بازنشسته آموزش وپرورش است و در پاسخ به میزان درباره علت حضور خود در پای صندوق رای می گوید من سعی کردم با حضور در مصلای تهران دو عبادت همزمان انجام دهم هم رای بدهم و هم درنماز پرفضیلت جمعه حاضر باشم.

وی با اشاره به این مطلب که نبودن حکومت اسلامی در کشور یعنی خاری و ذلت افزود: آنهایی که سالهای قبل از انقلاب را تجربه کرده اند می دانند نبودن حکومت اسلامی دخالتهای حکومتهای دیگر و حقارت را در پی دارد اگر ما همگی اتحاد نداشته و در مقابل حکومت های استعمارگر ایستادگی نداشته باشیم و به انقلاب رای ندهیم در دهه های آینده دچار همان آسیب هایی می شویم که کشورهای همسایه دچار آن شده اند استقلال یعنی اینکه انسان هویت اصلی خود را حفظ کند و جوانان باید بدانند هویت ما در حکومت جمهوری اسلامی ایران هویت ایرانی واسلامی است.

وی در پایان نیز در توصیه‌ای به مسئولان از آنها خواستار شد که به مردم و معضلات آنها بیشتر توجه کنند.

از حضور دختر 12 ساله تا پیرمرد 86 ساله در شعبه اخذ رأی آسایشگاه خیریه کهریزک


در مسجد آسایشگاه خیریه کهریزک حضور پیرمردان و سالمندان در ساعات اولیه اخذ رأی حضور معناداری دارند یکی با ویلچر و عصا آمده و دیگری با کمک دوست کهنسالش پا به پا وارد مسجد آسایشگاه می شود.

جواد فهیمی طهران متولد 1308 است. اسمش را که می پرسم با لبخندی شناسنامه ای را جلوی صورتش می گیرد و می گوید بالاخره یک مسئول خدمتگزار باید برای مجلس رای بیاورد و ادامه می دهد: من باید بروم از جلوتر صورت ها را ببینم. منظورش لیست اسامی است و قبل از اینکه شناسنامه اش را تحویل بدهد مدام سراغ اسامی را می گیرد که کجا نصب شده است . اصغر محمود 80 سال سن دارد می گوید پنجمین نفری بودم که رای خود را دادم او در توصیه به جوانها می گوید جوانها هر چه می توانند دنبال انقلاب را بگیرند تا انقلاب برپا باشد.

وی با تأکید می گوید: چندین بار است که برای رأی دادن  حضور پیدا می کنم واین کار اولین بارم نیست. بالاخره باید بفهمیم سرنوشت مملکت دست چه کسی است؟

در این میان خانم حیدری دختر خانمی 12 ساله جلویم را می گیرد و می گوید اسم من حیدری است. من دوست داشتم در انتخابات شرکت کنم اما می گویند سنت کم است و اجازه به من نمی دهند. خیلی دوست داشتم رأی بدهم.

گفتنی است مسئولان خیریه کهریزک نیز دوشادوش سالمندان این مجموعه در حال رأی دادن دراین شعبه هستند. فرخی مددکار واحد امور اجتماعی 28 سال سن دارد و می گوید گر چه هم اکنون درحال خدمت در آسایشگاه کهریزک هستم اما این کار دخالت در تصمیم گیری در امور مملکت است و باید این کار را در میان کارهای امور خودم انجام می دادم درحالی که از مسجد این آسایشگاه درحال خارج شدن هستیم افراد حاضر در آسایشگاه دسته به دسته برای شرکت دراخذ رأی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در مسجد این آسایشگاه حضور می یابند.

بازار گرم عکس سلفی پای صندوق‌های رای

رای اولی‌ها و برخی جوانان با در دست داشتن لیست کاندیداهای مورد نظرشان به گرفتن عکس سلفی مشغول هستند و از خود و لیست کاندیداهای مورد نظرشان عکس می‌گیرند.

عناصر فتنه در حسینه ارشاد و حسینیه جماران در حمایت از فتنه گران شعار سردادند


بنا بر اعلام منابع رسمی، امروز در جریان برگزاری انتخابات  هیچگونه تخلفی و اصطکاکی در شعب اخذ رای گزارش نشده است اما آنطور که برخی خبرنگاران گزارش داده اند در دو شعبه اخذ رای در تهران یعنی در حسینیه ارشاد و حسینیه جماران برخی عناصر افراطی با سردادن شعارهایی به نفع فتنه گران سعی در برهم زدن نظم شعب مزبور داشتند که با تذکر هیئت های اجرایی و نظارتی مواجه شدند.

 شهرتی که دردسرساز شد

دفتر آیت‌الله مصباح یزدی در اطلاعیه‌ای خواستار اصلاح‌ بنرهای شبهه‌ناک شد و اعلام کرد که موضوع درج نام مصباح برای کاندیدای دیگر انتخابات خبرگان را پیگیری قانونی کرده و به این موضوع معترض است.

دفتر این کاندیدای مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تماس‌های متعدد مردمی به این دفتر و ابراز گلایه و نگرانی از درج عنوان «مصباح» برای یکی دیگر از کاندیداها توسط وزارت کشور، اعلام کرد: در نامه‌ای رسمی به ستاد انتخابات وزارت کشور و شورای نگهبان به صورت قانونی به این موضوع اعتراض کرده و پیگیر اصلاح بنر نصب شده در شعب اخذ رای و اصلاح این اشتباه در مرحله شمارش آراء شده است.

براساس اعلام مسئولان دفتر آیت‌الله مصباح‌یزدی، با توجه به اینکه علامه مصباح یزدی به عنوان «مصباح» مشهور هستند و فرد دیگری از کاندیداهای حاضر در انتخابات خبرگان استان تهران به این اسم در جامعه شهره نبوده و مورد خطاب قرار نمی‌گیرد، قطعا آراء با عنوان «مصباح» متعلق به علامه مصباح یزدی بوده است و لازم است وزارت کشور در این زمینه اقدام لازم را در دستور کار قرار دهد. این درحالی است که موضوع از طریق شورای نگهبان به عنوان ناظر بر اجرای بدون تخلف انتخابات نیز پیگیری خواهد شد.
در این مورد مصباحی مقدم نیز بیانیه ای صادر کرد.
متن بخشهایی از بیانیه بدین شرح است:

با عرض سلام و احترام، به اطلاع عموم می رساند اینجانب در انتخابات خبرگان 9 سال پیش در تهران و در انتخابات میان دوره ای از استان خراسان رضوی و در انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوره نهم و همچنین اکنون در دوره دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی و دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری در استان تهران، در هنگام ثبت نام کتباً اعلام کردم نام بنده «غلامرضا مصباحی مقدم»، مشهور به «مقدم»، «مصباحی» و «مصباح» می باشد.

اکنون که نام حضرت آیت الله مصباح یزدی و بنده در لیست جامعتین می باشد، علی القائده رأی دهندگان به لیست، به هر دو نفر رأی خواهند داد و جایی برای نگرانی و حساسیت باقی نخواهد ماند.

متأسفانه برخی افراد که در این دوره تأیید صلاحیت نشده اند، نسبت به این مسئله ایجاد شبهه و حساسیت کرده اند و تلاش بر تفرقه میان اصولگرایان و فتنه انگیزی در میان پیروان ولایت فقیه دارند.

ضمن احترام نسبت به استاد محترم خود، آیت الله مصباح یزدی، از مردم شریف تقاضامندم به ایشان و به اینجانب رأی دقیق داده شود تا هیچ گونه تردیدی باقی نماند.

غلامرضا مصباحی مقدم





Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *