ایجاد عدالت آموزشی از نتایج اجرای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش است
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت دوره ابتدایی و نگاه خاص به این حوزه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصریح کرد: تمایزی بین برنامههای در حال اجرا در سطح مدارس و برنامههای سند تحول بنیادین وجود ندارد و باید از تمام ظرفیتها در حوزه اجرای برنامهها و چرخشهای تحول آفرین استفاده شود.
وی به برنامههای دو ساله اخیر وزارتخانه در خصوص توسعه عدالت آموزشی روستایی و عشایری اشاره کرد و افزود: تصویب اساسنامه مدارس عشایری و آیین نامه کلاسهای چندپایه وتوجه به تفاوتهای فردی و هویت جنسی دانش آموزان و تفاوتهای شهری و روستایی، اجرای طرح مهارت آموزان جوان در مدارس شبانه روزی عشایری، طرح پیام آوران فرهنگ، بهداشت وسلامت را بخشی از برنامههای وزارتخانه عنوان کرد.
دیمهور به برگزاری جشنواره بازیهای بومی محلی و مشاوران سیار مجتمعهای آموزشی و اختصاص سهمیه دانش آموزان عشایر در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و گفت: تشکیل کمیسیون عدالت آموزشی به منظور انسداد مبادی بیسوادی و اولویت بخشی به تخصیص عموم منابع از مواردی است که با اجرای سند تحول بنیادین عدالت آموزشی را در سراسرکشور محقق میکند.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش افزود: تشکیل شورای هماهنگی بهبود و ارتقای شاخصهای آموزش وپرورش در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم را از دیگر برنامهها در راستای توجه به مناطق محروم است.