امیدواریم مراسم اربعین در سال های آینده باشکوه بیشتری برگزار شود

19:27 - 05 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۶۶۵۵
دسته بندی: سیاست ، عمومی
وزیر کشور با قدردانی از تمامی عوامل و دست اندرکاران برگزاری مراسم اربعین گفت، امیدواریم این مراسم در سال های آینده باشکوه بیشتری برگزار شود.
امیدواریم مراسم اربعین در سال های آینده باشکوه بیشتری برگزار شودبه گزارش گروه سیاسی ، عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه در مراسم اختتامیه سوگواره عبرات و معرفی برگزیدگان آثار فرهنگی مراسم اربعین حسینی افزود: باید از تمامی کسانی که در برگزاری مراسم اربعین همکاری داشتند تشکر کنم زیرا به ما کمک کردند تا بتوانیم این مراسم را باشکوه، عظیم و توام با معنویت برگزار کنیم.

وی گفت: با توجه به اینکه این موضوع امنیتی و مرتبط با مرز بود و استانداران نیز در این حوزه ورود پیدا کردند، وزارت کشور مدیریت این مراسم را بر عهده گرفت.

رحمانی فضلی افزود: برای برگزاری مراسم اربعین از سال قبل تا زمان اجرا، تمامی امور بر عهده سازمان حج و زیارت بود و تلاش های زیادی در این زمینه صورت گرفت اما بعد از حادثه منا شاهد بودیم که این سازمان و شخص حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر به زحمت زیادی افتادند و فشارهای زیادی بر آنان وارد بود و این باعث شد مسئولیت هماهنگی را برعهده وزارت کشور بگذارند.

رحمانی فضلی افزود: همه تلاش ها بر این بود که این مراسم به نحو احسن برگزار شود که خوشبختانه بدون هیچ مشکلی شاهد برگزاری موفق مراسم اربعین بودیم.

وزیر کشور ادامه داد: معاونت فرهنگی ستاد اربعین در این ایام زحمات زیادی کشیدند، با توجه به اینکه در سال قبل مشکلات زیادی در حوزه فرهنگی وجود داشت، امسال برنامه ریزی خوبی صورت گرفت و توانستیم از این فضا به خوبی استفاده کنیم.

وی راه اندازی رادیو اربعین را اقدامی نقش آفرین در حوزه فرهنگی دانست و گفت: یکی از اقدامات خوب مراسم اربعین جمع آوری آثار فرهنگی بویژه دلنوشته ها و عکس ها و تمامی آثار هنری بود.

رحمانی فضلی ضمن تشکر از دستگاه های اجرایی که به گفته وی عاشقانه برای برگزاری مراسم اربعین همکاری کردند، خاطرنشان کرد: در مدت کوتاه حدود دو میلیون زائر به عراق اعزام شده و سپس بازگشتند.

در این مراسم از نفرات برتر آثار فرهنگی مراسم اربعین حسینی با اهدای لوح و تندیس قدردانی و تجلیل شد.
راهپیمایی اربعین امسال با حضور 27 میلیون زائر برگزار شد که از این تعداد حدود دو میلیون زائر ایرانی بودند.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *