فیلم‌های 100 ثانیه‌ای؛ بازتاب خلاقیت فیلم‌سازان هستند

1:35 - 04 دی 1394
کد خبر: ۱۱۳۱۹۵
خبرگزاری میزان - ریچارد پتیگرو معتقد است: بیان یك ایده در 100 ثانیه خلاقیت‌های بالای فیلم‌ساز را می‌طلبد كه این رویكرد در جشنواره 100 را باید نوعی ترویج خلاقیت در فیلم‌سازان به حساب آورد.
به ریچارد پتیگرو رئیس جشنواره فیلم مستند باستان‌شناسی آمریكا كه از میهمانان نهمین جشنواره سینماحقیقت بود، از تكاپو و هیجانی كه بر فضای حاكم جشنواره های فیلم كوتاه وجود دارد گفت و میانگین سنی شركت كننده ها در این جشنواره را بسیار جوان خواند.
 
وی كه برای سومین سال پیاپی به جشنواره مستند فیلم حقیقت آمده است و تجربه داوری در این جشنواره را نیز در كارنامه خود دارد، یكی از ضعف های جشنواره های فیلم كوتاه و مستند در ایران و جهان را نداشتن برنامه ریزی های بلندمدت خواند و گفت: در جشنواره های ایران هم شركت كننده‌های خوبی وجود دارد و هم مسئولان سعی دارند در ایام برگزاری جشنواره به بهترین نحو ممكن آن را برگزار كنند اما برنامه ریزی های بلندمدت در دستور كار این جشنواره ها كمتر به چشم می خورد.
 
وی ادامه داد: تصور حاكمی كه در جشنواره های ایران بیش از پیش به چشم می خورد، محدود شدن به ایام جشنواره  و اكران فیلم است؛ در صورتی كه پس از ایام جشنواره كمتر فعالیتی درخصوص توزیع فیلم‌ها و تبلیغات برای نمایش آثار در رسانه ها و شبكه های توزیع فیلم وجود دارد.
 
وی تأكید كرد: یكی از وظایفی كه مسئولان جشنواره ها باید در به ثمر رسیدن آن اهتمام بورزند، ارتباط برقرار كردن با جشنواره های بین المللی و فراهم كردن زمینه ای برای فروش فیلم های برگزیده جشنواره ها در داخل و خارج از ایران است كه این مهم كمتر در دستور كار جشنواره های ایران به چشم می خورد و فیلم‌ساز باید برای بازاریابی فیلم خود فعالیت كند.
 
پتیگرو استفاده صحیح از سایت ها و شبكه های مجازی را دارای فرصت های ارتباطی بسیاری برای فیلم‌سازان خواند و بیان كرد: در روزگار فعلی كمبود امكانت دولتی دیگر تهدید نیست بلكه با گسترش فضاهای تبلیغاتی این شبكه ها از انحصار عده ای خاص در آمده است و فقط مستلزم این است كه فیلم‌سازان ما با شناخت این تكنولوژی ها و استفاده درست از این فرصت ها بتوانند فیلم های خود را با هزاران انسان دیگر به اشتراك بگذارند.
 
این تهیه كننده تلویزیون، محقق شدن عنوان بین المللی جشنواره ها را با كار روابط عمومی و كارشناسی مرتبط دانست و گفت: اینكه یك جشنواره در نظر دارد از حضور چند فیلم‌ساز و مدرس خارجی استفاده كند به نظرم یك بخشی از مسیر پیمودن بین المللی شدن جشنواره است و تمام راه نیست بلكه زمانی می‌توان به محقق شدن این امر امیدوار بود كه از  كارشناسان سینمایی و آشنا با شرایط جشنواره های خارجی در جشنواره خودمان استفاده كنیم و در طول سال جشنواره هایی كه در كشورهای دیگر برگزار می شود را رصد كنیم و از فیلم های متناسب با سیاست های خودمان در جشنواره استفاده كنیم.
 
وی خاطرنشان كرد: در این رابطه مسئولان جشنواره ها باید در ارتباط هایی كه با جشنواره های خارجی برقرار می كنند، به بحث فروش فیلم ها و تعاملاتی درخصوص ایجاد بخش های جنبی در جشنواره ها برای اكران فیلم های برگزیده آن ها هم توجه كنند.
 
وی شناخت خود را از فیلم های 100 ثانیه ای مربوط به اكران فیلم های آن در غرفه این جشنواره در حاشیه جشنواره سینما حقیقت خواند و گفت: این جشنواره می تواند به افرادی كه از امكانات حرفه ای بی بهره هستند كمك می كند تا دیده شوند و از جهتی هم بیان یك ایده در 100 ثانیه خلاقیت های بالای فیلم‌ساز را می طلبد كه این رویكرد در جشنواره را باید نوعی ترویج خلاقیت در فیلم‌سازان به حساب آورد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *