حمایت آل سعود از جنایت ارتش نیجریه

10:35 - 28 آذر 1394
کد خبر: ۱۱۰۹۱۸
خبرگزاری میزان مسلمان واقعی که پیرو اسلام ناب محمدی باشد حال چه سنی و چه شیعه هیچگاه از خود رفتار خشونت آمیز بروز نمی دهد، چون آموزه های دین اسلام که برگرفته از قرآن کریم و سیره نبوی است، مسلمانان و همه مردم جهان را از چنین رفتاری منع کرده است.
به گزارش گروه بین الملل در تاریخ هم دیده نشده و به ثبت نرسیده است که شیعیان اقدامی خشونت آمیز یا تروریستی از خود بروز دهند. آگاهی و بصیرت همراه با هدایت روحانیت آگاه، از لغزش شیعیان جلوگیری کرده است و مانع نفوذ فتنه ها و دسیسه هایی می شود که اسلام آمریکایی انگلیسی است.

شیعیان حتی در طول تاریخ با تهاجم و حمله دیگران روبرو بوده اند و شیوه مسلمانان به ویژه شیعیان همواره شیوه ای بر اساس گفت و گو، عطوفت و رأفت اسلامی بوده است تا بتواند بر قلب های مردم تأثیر بگذارد نه این که با جرم و جنایت و کشتار، مسلمان و غیر مسلمان را از خود برنجاند و متنفر سازد.

برای این که چهره اسلام ناب و واقعی، خدشه دار شود و یک دین خشونت طلب و شقی معرفی شود، انگلیسی ها و آمریکایی ها فرقه هایی را تولید کردند. این فرقه های افراطی در همه مقاطع تاریخ اسلام وجود داشته اند اما در زمان کنونی به خاطر گسترش و نفوذ اسلام در میان افکار عمومی جهان، فرهنگ کاپیتالیستی غرب، از گسترش اسلام بسیار نگران و دستپاچه است.

برای همین با تشکیل گروه های افراطی به ظاهر اسلامی، اذهان مردم خود را نسبت به اسلام بدبین می کنند تا روند رو به رشد گرایش به اسلام در غرب کاهش یابد. در این میان گرایش مردم جهان به تفکر شیعه با پشتوانه قوی ائمه اطهار(ع) باعث شده است تا گرایش به سوی تشیع در اقصی نقاط جهان از اروپا تا آفریقا و آسیا حتی قاره آمریکا افزایش چشمگیری داشته باشد.

اسلام وهابی تکفیری که دشمنی خود را با همه مسلمانان از جمله اهل تسنن و تشیع نشان داده و به اثبات رسانده است، در مقابل اقدامات خود سدی محکم به نام جهان تشیع را می بیند که البته جمهوری اسلامی ایران ترویج کننده آن است. اسلامی که بدون شیشه خرده و ناب به افکار عمومی منطقه و جهان معرفی شده است.

شناساندن اعتقادات دینی تشیع نه با خشونت و نه با جنایت و نه با پول و ثروت انجام شده و می شود. در مقابل وهابیت افراطی که اکنون در شکل گروه های تکفیری در منطقه غرب آسیا نمایان شده است، پول های نفتی است که رژیم هایی مانند آل سعود با خرج کردن آنها، سعی دارند تا هواداران خود را افزایش دهند.

اما چنین تفکری با اعمال و رفتار جنایتکارانه و خشن نمی تواند در میان افکار و دل های مردم جهان جا باز کند و هر روز منفورتر می شود. البته چنین رفتارهای افراطی از سوی غرب و رسانه های غربی به نام تفکر وهابی و تکفیری نوشته نمی شود، بلکه به نام اسلام معرفی می شود.

اربعین حسینی (ع) که یکی از آیین های بزرگ اسلامی است، هر ساله با حضور میلیون ها مسلمان شیعه و سنی و حتی مسیحی و دیگر ادیانی که عشق و ارادت به خاندان عصمت و طهارت دارند برگزار می شود.

این تجمع میلیونی انسانیت، در کشوری برگزار می شود که اکنون درگیر جنگ با گروه های وهابی تکفیری است که تشنه به خون مسلمانان و بارگاه ملکوتی ائمه اطهار هستند و بارها اعلام کرده اند که اگر شهرهای مذهبی عراق را اشغال کنند آنها را ویران خواهند کرد، همان کاری که اکنون در سوریه انجام می دهند و بارها به بارگاه حضرت زینب حمله کرده اند.

اما با همه این اقداماتی که وهابیت تکفیری علیه جهان اسلام و تشیع انجام داده و می دهد، نفوذ و گسترش انقلاب اسلامی ایران در کشورهای اسلامی رو به فزونی است به همین خاطر روحیه مقاومت اسلامی در مقابل تفکرات الحادی اسلامی افزایش یافته است.

حضور بیش از 20 میلیونی مسلمان در اربعین حسینی چشم دشمنان را نه تنها خیره بلکه کور کرد. چنین همایش بزرگی از چشم زخم دشمن دور نمی ماند و در هر زمان و مکانی مترصد آن است تا بتواند زهر خود را بریزد.

چند روز پیش ارتش نیجریه به مرکز شیعیان این کشور حمله می کند، تعداد زیادی از مسلمانان شیعه این کشور را به شهادت می رساند و رهبر آنها را هم با شدیدترین وضع ممکن بازداشت می کند و اکنون از سرنوشت شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه هیچ اطلاعی در دست نیست.

نیجریه یک کشور مسلمان است. هم مردمان سنی دارد هم شیعه و هم مسیحی. تاکنون دیده نشده که از سوی شیعیان این کشور اقدامی مسلحانه یا تروریستی انجام شده باشد. همواره سعی و تلاش آنها بر اساس رفتار دوستانه، صلح آمیز محبت آمیز بر پایه آموزه های دینی بوده است.

اما این که ناگهان به مرکز شیعیان نیجریه آن هم از سوی ارتش این کشور حمله می شود و آنها را با فجیع ترین شکل ممکن به شهادت می رسانند، جای تعجب باقی نمی گذارد چون انتظار آن می رفت تا انتقام شکوه اربعین حسینی به گونه ای و در نقطه ای از جهان اسلام گرفته شود.

با وجود نیرویی مانند بوکوحرام که شعبه ای از داعش در نیجریه است، آیا می توان دیگر مسلمانان را که در کنار یکدیگر با صلح زندگی می کنند، تروریسم خطاب کرد؟ آیا می توان با توجه به سابقه شیعیان در نیجریه که تاکنون هیچ نکته منفی در کارنامه آنها دیده نمی شود، تروریست خطاب کرد؟

فرقه بوکوحرام نزدیک به 13 سال است که در نیجریه پا گرفته و با تفکرات سلفی تکفیری خود ثابت کرده است که وامدار وهابیت سعودی است. جنایاتی که تاکنون این فرقه در نیجریه انجام داده است بسیار خونین و وحشیانه است.اما قدمت حضور شیعیان و فعالیت های آن در نیجریه بسیار طولانی تر است و در همین زمان طولانی هیچگاه از سوی آنها اقدامی خشونت آمیز سر نزده است.

جنبش یا نهضت اسلامی نیجریه به رهبری شیخ زکزاکی بارها با بی مهری دولتمردان نیجریه روبرو شده است، رهبری این نهضت سال های طولانی را در زندان به سر برده و مسلمانان این کشور به ویژه شیعیان خشونت های بسیاری را تحمل کرده اند.

اقدام جنایتکارانه ارتش نیجریه علیه مسلمانان شیعه این کشور بسیار فجیع تر از اقدامی است که در فرانسه انجام شد. در آنجا همه کشورهای دنیا به محکوم کردن این اقدام پرداختند و با بازماندگان جانباختگان ابراز همدردی کردند. سران کشورهای اروپایی همگی یکصدا شدند تا مسببین اقدام تروریستی پاریس را به سزای اعمال خود برسانند، اما در مقابل، بیش از 500 نفر از مسلمانان در نیجریه به شهادت می رسند و انتظار این است که جهان اسلام علیه این اقدام واکنش تند و درخور توجهی نشان دهد، اما متاسفانه نه تنها در دفاع از مسلمانان واکنشی از سوی سران کشورهای اسلامی  دیده نمی شود بلکه چند تن از سران مرتجع به اصطلاح اسلامی اقدام دولت و ارتش نیجریه را تأیید می کنند!

پادشاه عربستان که هم اکنون در حال کشتار مسلمانان در یمن، سوریه، عراق و بحرین است، با محمد بوهاری رئیس جمهوری نیجریه تماس تلفنی می گیرد و از اقدام ارتش این کشور حمایت می کند!

در واقع تماس تلفنی ملک سلمان با رئیس جمهوری نیجریه ثابت می کند که «شاهد از غیب رسید»و نشان داد که همه هم و غم رژیم سعودی تنها از بین بردن مسلمانان به ویژه شیعیان جهان است.

پادشاه جنایتکار عربستان در این تماس تلفنی با رئیس جمهوری نیجریه شیعیان نیجریه را به اقدامات تروریستی علیه دولت این کشور متهم کرد. ملک سلمان گفته «عربستان در کنار نیجریه برای مبارزه با تروریسم ایستاده است!»

«ملک سلمان» در این تماس تلفنی گفته: «عربستان در کنار دولت نیجریه برای مقابله با تروریسم ایستاده است؛ همچنین ما در کنار شما در پی عملیات تروریستی که اخیراً در نیجریه اتفاق افتاده است؛ هستیم.اسلام این گونه عملیات‌های تروریستی را محکوم می‌کند و ما هرگونه دخالت خارجی که ثبات و امنیت نیجریه را هدف قرار داده باشد محکوم می‌کنیم.»

کدام عملیات تروریستی؟ شیعیان نیجریه در مرکز اسلامی خود حضور داشتند. حمله از سوی ارتش نیجریه علیه آنها انجام شده است اگر همراهان شیخ زکزاکی مسلح بودند می توانستند از خود دفاع کنند، آیا نفری از نیروهای ارتش نیجریه در این عملیات کشته شده است؟

جهان اسلام باید علیه جنایت نیجریه و اتفاقات مشابه آن یکصدا واکنش نشان بدهد تا از بروز چنین فجایعی جلوگیری شود اما دیده می شود که برخی سران کشورهای اسلامی از اقدامات برخی دولت ها علیه مردم خود دفاع می کنند. در حالی که دیگر مذاهب با مسلمانان ابراز همدردی می کنند.

«انجمن مسیحیان نیجریه»در واکنش به حملات اخیر ارتش به اعضای جنبش اسلامی این کشور ضمن ابراز نگرانی‌ درباره درگیری‌ها تصریح کرد «نباید هیچ آسیبی به شیخ زکزاکی رهبر معنوی شیعیان در نیجریه وارد شود.»

«موسی آساکی» دبیرکل انجمن مسیحیان در این باره گفت: «اعتقاد ما مبتنی بر عشق و دوستی است و ما فقط به خودمان عشق نمی‌ورزیم بلکه همسایگانمان را هم دوست داریم و شیعیان مسلمان همسایگان ما هستند».

مدیر انجمن مسیحیان نیجریه تصریح کرد: «ما بر این موضوع تاکید می‌کنیم که نباید به شخص شیخ زکزاکی رهبر معنوی جنبش اسلامی شیعه در نیجریه هیچ آسیبی وارد شود.»

او همچنین بر لزوم تشکیل کمیسیون تحقیق برای بررسی اتفاقات اخیر در نیجریه به ویژه درگیری بین ارتش و اعضای جنبش اسلامی این کشور تاکید کرد.

هر چند ملک سلمان مستقیم و روشن در گفت وگوی تلفنی خود با رئیس جمهوری نیجریه از اقدام جنایتکارانه ارتش این کشور علیه مسلمانان شیعه سخن نگفته است، اما لابه لای سخنانش در گفت وگوی تلفنی در لفافه نشان می دهد که او از اقدام ارتش نیجریه علیه شیعیان حمایت می کند.

همزمانی تماس تلفنی ملک سلمان با رئیس حمهوری نیجریه با جنایت ارتش این کشور شاهدی بر این ادعا است که آل سعود از اقدام دولت نیجریه خشنود است. ضمن این که رژیم سعودی هم اکنون با دخالت های مستقیم و غیر مستقیم خود در کشورها یمن، عراق، بحرین و سوریه مشغول کشتار مسلمانان است. و این بسیار درد آور است که مسلمانان جهان از دست کشوری مسلمان در امان نباشند!

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *