سامانه کنترل حجم مصرفی اینترنت اپراتورها راهاندازی شد
خبرگزاری میزان - معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری با اشاره به اهمیت موضوع اندازهگیری و کنترل کیفیت و حجم سرویس ارائه شده به مشترکین اینترنت پرسرعت گفت: با توجه به الزام تمامی اپراتورهای PAP، شرکت مخابرات ایران و WiMAX از سوی رگولاتوری به ایجاد سامانهای به منظور مشاهده ترافیک مصرفی اینترنت برای مشترکین، این امکان بر روی پورتال شرکتهای ارائهدهنده خدمات اینترنت فراهم شده است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش ، غلامرضا داداشزاده اعلام کرد: علاوه بر این سامانه، اپراتورها نرمافزارهای قابل دسترسی دیگری برای محاسبه حجم ترافیک مصرفی اینترنت را به همراه دستورالعملهای آموزشی بر روی پایگاه اطلاعرسانی خود قرار دادهاند. بر همین اساس مشترکین میتوانند با مراجعه به پایگاه اطلاعرسانی شرکت ارائهدهنده سرویس، دریافت و نصب این نرمافزارها مطابق با دستورالعمل آموزشی ارائه شده از سوی اپراتور، ترافیک مصرفی واقعی خود را اندازهگیری کنند.
وی افزود: کاربران میتوانند برای مشاهده نمودار حجم مصرفی سرویس اینترنت در بازههای زمانی روزانه، تاریخچه مصرف اینترنت در بازههای زمانی اتصال به شبکه، فاکتور سرویسهای خریداری شده، تستهای انجام شده در سامانه سنجش سرعت با امکان ثبت شکایت براساس آنها، پرداخت صورتحساب و سنجش ظرفیت فیزیکی خط، به پورتال شرکتهای ارائهدهنده سرویس اینترنت، بخش حساب کاربری خود مراجعه کنند.
داداشزاده تصریح کرد: مشترکین میتوانند نسبت به مقایسه ترافیک مصرفی اندازهگیری شده در نرمافزارهای ارائه شده در پورتال شرکتها و ترافیک مصرفی نمایش داده شده در حساب کاربری خود در یک بازه زمانی مشخص و یکسان اقدام کنند و درصورت عدم تطابق این اندازهگیریها با یکدیگر، موضوع را با ثبت شکایت در سامانه ۱۹۵، از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی پیگیری کنند.
وی افزود: کاربران میتوانند برای مشاهده نمودار حجم مصرفی سرویس اینترنت در بازههای زمانی روزانه، تاریخچه مصرف اینترنت در بازههای زمانی اتصال به شبکه، فاکتور سرویسهای خریداری شده، تستهای انجام شده در سامانه سنجش سرعت با امکان ثبت شکایت براساس آنها، پرداخت صورتحساب و سنجش ظرفیت فیزیکی خط، به پورتال شرکتهای ارائهدهنده سرویس اینترنت، بخش حساب کاربری خود مراجعه کنند.
داداشزاده تصریح کرد: مشترکین میتوانند نسبت به مقایسه ترافیک مصرفی اندازهگیری شده در نرمافزارهای ارائه شده در پورتال شرکتها و ترافیک مصرفی نمایش داده شده در حساب کاربری خود در یک بازه زمانی مشخص و یکسان اقدام کنند و درصورت عدم تطابق این اندازهگیریها با یکدیگر، موضوع را با ثبت شکایت در سامانه ۱۹۵، از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی پیگیری کنند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *