صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

معاون راهبردی قوه قضاییه: جلب توجه مردم به موضوعات حقوقی و قضایی و آموزش به مردم با سریال آقای قاضی رقم خورد

۰۳ دی ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴:۰۲
کد خبر: ۴۸۱۰۹۵۵
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
معاون راهبردی قوه قضاییه گفت: نیاز داشتیم جلب توجه مردم به موضوعات حقوقی و قضایی و نیز آموزش این مسائل به آنها توامان باشد که خوشبختانه این سریال فاخر همه این کار‌ها را با هم انجام داد.

سیدمحمد صاحبکار خراسانی، معاون راهبردی قوه قضاییه در آیین تجلیل از عوامل مجموعه نمایشی «آقای قاضی» اظهار کرد: برای تغییر دیدگاه مردم نسبت به اقدامات و عملکرد قوه قضاییه، در دوره تحول و تعالی قضایی، تلاش شد تا محیطی برای تعامل با رسانه‌ها ایجاد کنیم که نمونه این روند، تولید سریال آقای قاضی بود. 

وی با تاکید بر اینکه در قوه قضاییه نیاز داریم با مردم به زبان خاص خودشان صحبت کنیم، عنوان کرد: ارتباط بیشتر با مردم، آموزش و اطلاع رسانی قضایی و حقوقی دقیق به آنها این امکان را به دستگاه قضایی می‌دهد که از بروز خیلی از مسائلی که در کف جامعه رخ می‌دهد جلوگیری و از خیلی مشکلات پیشگیری کند.

معاون راهبردی قوه قضاییه با اشاره به پخش موفق سریال آقای قاضی عنوان کرد: نیاز داشتیم جلب توجه مردم به موضوعات حقوقی و قضایی و نیز آموزش این مسائل به آنها توامان باشد که خوشبختانه این سریال فاخر همه این کار‌ها را با هم انجام داد.

صاحبکار خراسانی با اشاره به برگزاری دادرسی‌های الکترونیک به‌عنوان یکی از اقدامات تحولی در دستگاه قضایی کشور عنوان کرد: این نوع دادرسی، در دوران کرونا به اوج خود رسید، اما نوآوری خاصی که در طول یک سال اخیر رخ داده، اجرای دادگاه‌های علنی برخط در محاکم قضایی کل کشور است که لینک برگزاری این دادگاه‌های ویدیو کنفرانسی به صورت برخط روی سایت قوه قضاییه در دسترس همگان قرار داده شده که قطعا آموزنده و مفید خواهد بود. 

معاون راهبردی قوه قضاییه با بیان اینکه معتقد هستیم عملکرد دستگاه قضا باید شفاف باشد، عنوان کرد: شفافیت دستگاه قضا از این حیث مدنظر است که قادر باشیم خودمان را با نیاز‌های مردم تطبیق داده و ارتباط بیشتری با آنها برای رفع مشکلات و گرفتاری‌هایشان برداشته و خدمات مناسب و در خوری به آنها ارائه کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *