صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کاراته ایران گرفتار آشفتگی مدیریتی؛ بازی تاج و تخت آغاز شد

۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۵:۰۱
کد خبر: ۴۸۰۰۸۵۲
دسته بندی‌: ورزشی ، رزمی
کاراته ایران دوباره به یار قدیمی خود «حاشیه» رسید تا آرامش این فدراسیون از بین برود.

خبرگزاری میزان - در حالی که تیم ملی کاراته ایران خود را برای حضور در مسابقات جهانی آماده می‌کند و اردوی تمرینی آن در تبریز به پایان رسیده است، تغییرات ناگهانی در رأس فدراسیون کاراته، این رشته ورزشی را بیش از پیش در گرداب حواشی فرو برد.

پس از هفته‌ها گمانه‌زنی و حاشیه‌سازی، وزارت ورزش و جوانان سرانجام به این نتیجه رسید که مزدا صوفی، رئیس پیشین هیئت کاراته استان گیلان، به عنوان سرپرست جدید فدراسیون کاراته منصوب شود. این تصمیم در پی ابطال انتخابات اسفند ۱۴۰۱ و صدور رأی قطعی مبنی بر خروج سیدحسن طباطبایی از ریاست فدراسیون اتخاذ شد.

طباطبایی در سال‌های اخیر تلاش کرده بود آرامش نسبی را به مجموعه کاراته تزریق کند و حالا باید منتظر ماند و دید که آیا مجدداً برای تصدی این پست اقدام خواهد کرد یا خیر. با این حال، به نظر می‌رسد فصل حضور او در رأس فدراسیون کاراته به سر آمده است.

با توجه به شرایط پیش آمده و بلاتکلیفی حاکم بر فدراسیون کاراته، برخی افراد از هم‌اکنون فعالیتشان را آغاز کرده و کار‌های خود را برای کسب این کرسی استارت زده‌اند.

 این در حالی است که کاراته ایران در آستانه‌ی رویداد مهمی همچون مسابقات جهانی قرار دارد و نیازمند ثبات و آرامش است.

آیا کاراته ایران می‌تواند از این آشفتگی مدیریتی سربلند بیرون بیاید؟ 

این سوالی است که پاسخ آن را تنها زمان می‌تواند مشخص کند. بی‌ثباتی مدیریتی و حاشیه‌سازی‌های پیرامون فدراسیون کاراته، آینده‌ی این رشته ورزشی را با چالش‌های جدی مواجه ساخته است.

در این میان، کاراته ایران است که بیش از همه قربانی این کشمکش‌ها می‌شود و بلاتکلیفی حاکم بر فدراسیون، آینده‌ی این رشته ورزشی را با ابهاماتی جدی همراه کرده است.

بهتر است دوران سرپرستی صوفی زیاد طولانی نشود، چون تجربه ثابت کرده کاراته هرچقدر بیشتر بلاتکلیف باشد، به همان اندازه مدعی پیدا می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *