صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

دریافت ۱۱۵ گزارش از طریق سجام از ابتدای امسال در استان زنجان

۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵:۲۵
کد خبر: ۴۸۰۰۴۸۳
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان، با اشاره به کارکرد سامانه سجام گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری ۱۱۵ گزارش از طریق سامانه سجام دریافت شده است.

خبرگزاری میزان- محمدرضا احمدی در جلسه شورای معاونین دادگستری استان زنجان، در تشریح کارکرد سامانه سجام قوه قضاییه، گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری ۱۱۵ گزارش از طریق سامانه سجام دریافت و بررسی شده است که حدود ۵۰ درصد از این گزارشات منجر به مکاتبه با دستگاه متولی یا دادستانی شده است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان با اشاره به عضویت بیش از ۳هزار و ۷۰۰ نفر از استان زنجان در این سامانه اظهار کرد: برخی گزارشات واصله محدوده وسیعی از موضوعات را در بر می‌گیرد که از حوزه مواد مخدر، اصناف متخلف، اسراف در منابع ملی را شامل می‌شود.

احمدی با تاکید بر ضرورت همکاری عموم با دستگاه قضا در راستای شناسایی عوامل تخلف و پیشگیری از عواقب آن افزود: در حوزه مواد مخدر گزارش‌های خوبی دریافت کردیم که منجر به دستگیری و کشف خانه تیمی شده است، در حوزه تغییرکاربری اراضی نیز اقدامات خوبی داشته ایم و بطورکلی ۵۵ مورد از گزارشات واصله پیگیری شده و نتیجه به گزارش دهنده منعکس شده است.

وی ادامه داد: این سامانه زیر نظر اداره کل پیشگیری‌ها و مشارکت‌های مردمی معاونت اجتماعی دستگاه قضایی اداره می‌شود و کارکرد آن بر مبنای خود اظهاری و داوطلبانه بودن ارسال گزارش در جهت افزایش مسئولیت اجتماعی افراد است که اثرات و فواید آن به خود مردم بازخواهد گشت، متقاضیان فعالیت در حوزه پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی می‌توانند با ثبت نام در این سامانه گزارش‌های خود را جهت پیگیری ارسال کنند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان زنجان افزود: گزارشاتی که از افراد دریافت می‌شود به صورت محرمانه و ناشناس در سیستم ثبت می‌شود و پس از بررسی اولیه برای دستگاه‌های دولتی ارسال و مطالبه‌گری خواهد شد تا دستگاه‌های دولتی نواقص را برطرف کنند.

 احمدی تصریح کرد: ورود دستگاه قضایی به گزارشات ارسالی صرفا رسیدگی قضایی نیست، بلکه اولین راهکار ارسال گزارشات تایید شده مردمی به دستگاه مورد نظر است که با تعامل و همکاری اقدام لازم نسبت به رفع مشکل و معضل صورت گیرد.

 وی افزود: گزارشات ارسالی منحصر به افراد و موضوعات شخصی نیست بلکه حقوق عامه هم جزو اولویت‌های این سامانه است. مثلا در این سامانه مباحث زیست محیطی، منابع طبیعی یا عدم رعایت موارد ایمنی در ساختمان ها، کارخانجات و ادارات از اهمیت زیادی برخوردار است.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: سامانه سجام

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *