صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گزارش|

معادله دو مجهولی پیتسو؛ استقلالِ آفریقایی در تکاپوی رسیدن به اوج

۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۴:۵۷
کد خبر: ۴۸۰۰۳۷۰
دسته بندی‌: ورزشی ، فوتبال
پیتسو موسیمانه به تازگی به عنوان سرمربی جدید آبی پوشان انتخاب شده و به دنبال تغییر سرنوشت استقلال در فصل جدید است.

خبرگزاری میزان - انتظارات هواداران استقلال بالاخره پس از گذشت چندین هفته به سر آمد و باشگاه استقلال توانست یک مربی کارنامه‌دار و البته طبق معمول هندوانه دربسته را به استقلال بیاورد. حال باید دید این مربی که ۷ هفته از لیگ برتر را بالای سر آبی‌پوشان نبوده چه نتیجه‌ای خواهد گرفت.

استقلال زیر نظر جواد نکونام فصل بسیار پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشت و تا مرز فروپاشی پیش رفت. نهایتاً پیش از هفته هفتم لیگ برتر فوتبال دوران نه چندان جذاب نکونام به سر آمد و هواداران که خواستار برکناری او بودند به خواسته خود رسیدند. زیر نظر نکونام تقریباً تمام بازیکنان عملکرد درخشان خود را از دست داده بودند و موقعیت سازی واژه ناآشنای ترکیب آبی‌پوشان بود. پس از دوران نکونام سهراب بختیاری‌زاده به عنوان سرمربی موقت همچنان دنباله نتایج نکونام را گرفت و نتوانست کاری از پیش ببرد. تا اینکه مدیران استقلال برگ برنده خود به اسم پیتسو موسیمانه سرمربی آفریقایی موفق خود را رو کردند.

موسیمانه با سابقه‌ای قابل تأمل و موفقیت‌های قابل توجه در آفریقا، در تلاش است تا استقلال را به روز‌های اوج خود بازگرداند. با توجه به شرایط کنونی لیگ و وضعیت تیم، این تغییرات می‌تواند تاثیر زیادی بر عملکرد آبی‌پوشان داشته باشد. موسیمانه در بحث دفاعی، تمایل دارد تا تیمش را با یک بلاک فشرده ۱-۳-۲-۴ در زمین حریف قرار دهد و اصطلاحا با شیوه تیمش را در فاز دفاعی قرار می‌دهد. تصویر زیر نشان دهنده آرایش معمول تیم این مربی در زمان حضورش در فوتبال مصر است.

موسیمانه به فشار بالا و حملات سریع مشهور است. او ترجیح می‌دهد تیمش در ناحیه هجومی حریف به صورت فعالانه و شناور ظاهر شود و با حرکات متنوع، فضا‌ها را اشغال کند. در زمان حضور در الاهلی، یکی از شاخص‌ترین بازیکان ترکیبش همواره بازیکنی بود که در پست شماره ۱۰ حضور پیدا می‌کرد و این بازیکن با حرکات مناسب خود، امکان ارسال پاس‌های عمقی را برای وینگر‌ها و مهاجمان فراهم می‌کرد. باتوجه به لیست بازیکنان استقلال به نظر می‌رسد جلال‌الدین ماشاریپوف بازیکنی است که در این پست برای موسیمانه به میدان خواهد رفت و قرار است ورژن بسیار فعالی از این بازیکن را مشاهده کنیم.

شکل بازی موسیمانه در خط حمله روی تحرک مداوم بازیکنان و انجام کار‌های ترکیبی بنا شده و در بازی الاهلی در زمان سرمربی‌گری موسیمانه این موضوع به تدریج دیده شد. با این وجود به نظر می‌رسد استقلال زیر نظر این سرمربی آفریقایی بالاتری ساخته شود و آن زمان استقلال از داشتن بازیکنان مثل اندونگ، کاکوتا و ماشاریپوف یکی از خطوط هافبک برتر لیگ را بسازد. در زمان جواد نکونام در فصل جدید خط دفاعی استقلال به شدت ضعیف شد و روز به روز بدتر شد و باید دید باز می‌توانیم استقلال که برگرفته از بازیکنان برجسته‌ای هستند در سطح بالا ببینیم یا خیر. 

چهره واقعی بسیاری از بازیکنان تازه وارد استقلال نمایان نشده به نظر می‌رسد موسیمانه می‌تواند بهترین بهره را از رامین رضاییان ببرد. قطعاً بزرگترین چالش این مربی نداشتن یک مهاجم شش دانگ است که مدیران باشگاه باید با نظر این مربی آفریقایی فکر ویژه‌ای به حال آن بکنند. 

موسیمانه دیدار استقلال مقابل النصر از نزدیک شاهد بود، اما این نکته که استقلال ابزار، امکانات و شرایط لازم را برای برد مقابل از نسل نداشت منطقی است. با این وجود اوضاع استقلال چه در جدول لیگ برتر ایران و چه در لیگ نخبگان وب است و می‌تواند به بالای جدول صعود کنند. اتحاد یکی از نکات مثبت دیدار استقلال مقابل النصر بود این جان‌ها می‌توانند به شرایط خوب خود در ادامه فصل برسند. 

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *